Re: Komp do edycji filmow

Autor: Osadnik <osadnik.www_at_wp.pl>
Data: Fri 12 May 2006 - 08:12:35 MET DST

dziobashugo napisał(a):
> Jaki procesor i plyte kupic dla osoby ktora uzywa komputera tylko do
> edycji i przerobki filmow z kamery (rzadnych gier).
> Jak wypada Sempron 3000+ BOX Socket 754 64bit vs Sempron 3000+ OEM
> 64bit socket 939? Ceny zblizone. A moze jednak jakiegos Pentiuma/
> Cerelona. Athlon 64 3000+ s.939 Venice troche za drogi, ale jak w tej
> materi bedzie naprawde wyprzedzal konkurencje to moze on.
> Jeszcze jedno, jak te procesory sie kreca, bo to wchodzi w gre.

Może konkretnego sprzetu nie podam ale na co zwrócić uwagę ( a znam to z
życia)
Przyda się duża ilosc miejsc an dysku - Zainwestuj w dwa dyski po 160 GB
(wiem co mówie) (szczegółniekiedy bedziesz zrzucał najpierw dużo a potem
bedziesz to edytował, największy mój projekt (oczywiscie w kawałeczkach)
miał około 80 GB...
Niech bdea szybkie jak to tylko możłiwe ( szczególnie przydaje sie to
podczas wczytywania ścieżki), pozatym wiekszosc rpogramów kocha uzywac
PageFILE wiec jak ten bedzie gdzies nakońcu dysku to możesz dostać
apopleksji.
Co do Ramu - 512 do tego zadania wystarczy.
Każda grafika dobra - moge ci odsprzedac mojego Radeon 9250 SE po
promocyjnej cenie ;)
Moc Obliczeniowa - im wyzsza tym lepiej. Ja mam AMD 2800(2100MHz) i
reder filmu w formacie DVD do jakości końcowej to na każde 15 minut -
godzina. Wszystko zalezy od liczby filtrów i efektów jakie sa użyte w
czasie montażu.
A to ze na Płycie głównej ma być przynajmnie jedno FW to nie wspominam.
Nagrywajka DVd tez sie przyda.
No i Jak masz kamere Analogiem cuchnacą to może najpierw kup kamerę bo
ilośc nerwów zwiazanyc z edycją z analoga bedzie odwrotnie proprcjonalna
do wartości sprżetu. Monitor - Tu możesz śmiało wybrac LCD - o dużje
przekątnej bo narżedzia edycyjne w czyms bardziej zzawansowanym niż
pinnacle potrafia być naprawde spore.
Dolicz jeszcze koszt porządnego programu.
Staraj sie unikać procesorów okrojonych, do zastosowań nieco innych niż
praca w Word/OO.