Re: LCD czy CRT (używane)

Autor: nati <nati.g_at_wp.pl>
Data: Tue 09 May 2006 - 21:43:08 MET DST

> Sa 21". CRT do kupienia za male pieniadze rzedu 200 zl
> [poleasingowe]. Tylko nie kazdy ma ochote stawiac takiego gigant na biurku
> i niszczyc wzrok. Przynajmniej mnie i znajomych tym bardziej bola oczy, im
> wieksza przekatna kineskopu.

Z wlasnego doswiadczenia wiem, ze 21" jest dobre, jak konieczne jest przed
monitorem biurko 1m-1,5m na papiery itp. W pozostalych przypadkach 17" jest
wg. mnie jak najlepsze, Ale trzeba uwazac, bo na 5 ktore mialem okazje
ogladac - jeden byl nieostry. A tego nie widac na zdjeciach z ebay, allegro
i innych swistakow ;)

> Pierwszym moim monitorem do PC byl bursztynowy Hercules 14" i nadal
> twierdze ze wzrok sie przy nich mniej meczyl. Z oczywistych wzgledow nie
> stosuje sie tych monitorow juz od dosc dawna.

A moim byl 12" do Atari ST 640*400 przy 70Hz... A w 1990 to byl luksus dla
oczu; w porownaniu z 14" do PC pracujacymi na 56Hz i 60Hz oczy wogole sie
nie meczyly... Jaki byl szal, jak pojawily sie male aplikacje przestawiajace
wyswietlanie obrazu z komputera na telewizorze z 50Hz na 60Hz!
I mozna tak pisac.... temat - rzeka :)