Problem z USB-Płyta Shuttle .....

Autor: KaJak <jkaz[delto>
Data: Tue 09 May 2006 - 20:18:56 MET DST

Koleżanka poprosiła mnie abym zainstalował jej jakiś system w dość
leciwym sprzęcie, który z kolei dostała od kogoś kto go juz nie
potrzebował, tak żeby słuzył jej głównie do pisania. Nie ma zadnej
dokumentacji do niego ani tym bardziej żadnych sterów. EVEREST
pokazuje takie cus:

Płyta główna
Typ procesora Intel Celeron-A, 466 MHz (7 x 67)
Nazwa płyty głównej Shuttle HOT-675V/679V/681V/685V/687V/AV11/AV61
Mikroukład płyty głównej VIA VT82C693A Apollo Pro133
Pamięć fizyczna 64 MB (PC100 SDRAM)
Typ BIOS'u Award Modular (01/31/00)
Port komunikacyjny Port komunikacyjny (COM1)
Port komunikacyjny Port komunikacyjny (COM2)
Port komunikacyjny Port drukarki (LPT1)

Ekran
Karta wideo Trident Blade 3D PCI/AGP (8 MB)
Akcelerator 3D Trident 3Dimage 9880 (Blade 3D)
Monitor Hyundai DeluxScan S570 (93731955)

Multimedia
Karta dźwiękowa ForteMedia FM801 Audio Controller

Magazyn
Kontroler IDE Primary IDE controller (dual fifo)
Kontroler IDE Secondary IDE controller (dual fifo)
Kontroler IDE VIA Bus Master PCI IDE Controller
Napęd dyskietek GENERIC NEC FLOPPY DISK
Dysk fizyczny GENERIC IDE DISK TYPE47
Napęd dysków optycznych E-IDE CD-ROM 40X/AKU (40x CD-ROM)
Status dysków SMART OK

Partycje
C: (FAT32) 4211 MB (3241 MB wolne)
D: (FAT32) 3985 MB (3726 MB wolne)
Rozmiar całkowity 8196 MB (6967 MB wolne)

Urządzenia wejściowe
Klawiatura Klawiatura standardowa (101/102 klawisze) lub Microsoft
Natural Keyboard Mysz Port myszy zgodny z PS/2

Sieć
Podstawowy adres karty (MAC) 00-00-00-00-00-00

Urządzenia zewnętrzne
Kontroler USB1 VIA VT83C572 PCI-USB Controller

DMI
DMI: producent BIOS'u Award Software International, Inc.
DMI: numer wersji BIOS'u 4.51 PG
DMI (system): producent VIA Technologies, Inc.
DMI (system): nazwa VT82C693BX
DMI (system): numer wersji
DMI (system): numer seryjny
DMI (płyta główna): producent Shuttle Inc.
DMI (płyta główna): nazwa HOT-687V 693-596-W977
DMI (płyta główna): numer wersji 2A6LGH2A
DMI (płyta główna): numer seryjny
DMI (obudowa): producent
DMI (obudowa): numer wersji
DMI (obudowa): numer seryjny
DMI (obudowa): metka środka trwałego
DMI (obudowa): typ
DMI (pamięć): całkowita liczba / liczba wolnych gniazd 3 / 2

            Zainstalowałem Win98SE, wsio chodzi o tyle że można go swobodnie
używać z jakimś edytorem tekstowym i nie tylko, ale jest jeden
problem taki że nie mogę dotąd (a siedzę już nad tym dość długo),
uaktywnić działania portu USB. Goglowałem, ściągnąłem i
zainstałowałem coś takiego:-"Shuttle Patch für Windows 9598 Version
2.6; VIA 4-in-1 Hyperion Treiber v4.53v (für Win9xME2000XP
AGPIDEIRQPatch"- ale to nic nie dało. W BIOSie odnośnie USB są tylko
takie wpisy: OnChip USB i Assign IRQ For USB- ustawione na enabled.
W menadzerze urządzeń nie ma nic odnośnie kontrolera USB(
czy Uniwersalnej magistrali szergowej), są tylko kontrolery dysków i
stacji dyskietek. Z żółtym wykrzyknikiem jest natomiast wpis: PCI
Uniwersal Serial BUS-czyli urządzenie nie działające ale jak próbuje
zainstalować mu jakis sterownik to Kreator zwraca info że System
Windows nie może zlokalizować sterownika do tego urządzenia.

Jeżeli ktoś znałby rozwiązanie tego problemu i zechciał mi pomóc...
Dałbym może z tym USB sobie spokój, ale koleżanka chciałaby korzystać z
PenDrive i pasowałoby żeby były te porty USB działające..

Dzięki za każdy odzew na mój problem...

---
Pozdrawiam