Re: DVD+R, PI, PIF podstawy?

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Tue 09 May 2006 - 09:51:01 MET DST

Marek M. napisał(a):

> czesto tu piszecie by sprawdzać nagraną płytę DVD,
> tylko jak mają się te PI i PIF,
> co to w ogóle jest
> czy czym mniejsze liczy to lepiej?
> jakie są dozwolone wartości?

Im mniej tym lepiej. :)

Maksymalna wartośc PI(E) to 280, oczywiście z reguły system korekcji
błędów poradzi sobie nawet z o wiele większymi błędami, ale standardy
jasno mówią, że wtedy coś już jest nie tak...
U mnie i tak zazwyczaj ta wartość jest dużo niższa... W granicach 10-20. :)

Co do PIF to zależy od ustawienia ECC. Jeśli badanie jest wykonywane w
8/1 to maksymalną dopuszczalną wartością jest 4, choć jak powyżej -
większe często mogą zostać skorygowane, ale płytka nie jest wtedy
pewna... Badanie w 8/1 wykonywane są na LiteOnach w Nero CD-DVD Speed.
Jeśli używasz do testu kprobe, to masz możliwość ustawienia również 8/8.
We wspomnianym 8/8 maksimum to 32, a więc test jest dokładniejszy. U
mnie zwykle w granicach 5-8. :) Wszystko zależy też od prędkości na
jakiej testujesz, słyszałem, że na Litkach najbardziej wiarygodne wyniki
są pod 4x. No i jeszcze sam napęd - np. NECi mają dziwną skłonność do
generowania wziętych z kosmosu, przerażająco wysokich wartości PIE,
chociaż na innym napędzie jest tam gładki i niski wykresik. :)

> Max Avg Total
> PI 223 21,72 359525

Wartość dosyć duża, ale jeszcze w normie...

> PIF 6 0,77 12750

Zdecydowanie poza dopuszczalną wartością, no i ilość błędów też duża...
Nie ma ona dużego znaczenia, ale u mnie jednak w najgorszych przypadkach
nie przekroczyła 2000...
Z jaką prędkością nagrywałeś? Bufor nie skakał? Dysk defragmentowany?
DMA włączone? Nie masz za mało pamięci? To najczęstsze powody...

> Dziwne, że pokazuje 13 błędów a normalnie da się odczytać bezproblemów.

Dziękuj dobrej korekcji błędów w napędzie, w którym to czytałeś. :)

# /George Orwell - Rok 1984/