Re: Grafika: szybkie pytanie R. 9600PRO czy cos innego ?

Autor: Temujin <temujinCIACHUT_at_CIACHUTop.pl>
Data: Mon 08 May 2006 - 15:51:55 MET DST

sekunio napisał(a):

> Witam,
> niedawno właśnie kupiłem ATI 9600XT i zatanawiam się,że by coś z nim podziałać.
> Jak radzisz podkręcić, do jakiego poziomu bezpiecznie - przy jakiej
> temperaturce nie ma artefaktów i czy dużo daje założenie radiatorków na
> pamiątki (3,3 ns Samsunga) - mam jeszcze 2 miesiące gwarancji i jaki jest koszt
> założenia tych radiatorków.

Ja kupiłem wentylatorek z miedzianym radiatorem Titan (złoty spód) i
radiatorkami - kosztowało mnie to 50 PLNów z montażem, ale troszkę po
znajmości (mam ciężką rękę do sprzętu)... Przypuszczam że komercyjnie to
około 85-125 PLNów. Natomiast "wypracowanie" właściwego dla własnej
karty OC to była kwestia 48 godzin testów... podciągasz ATi TrayTools co
5 MHz pamięci i rdzeń i przepuszczasz 3DMarka03 np. - patrzysz co się
dzieje na ekranie, jaka temperatura i tak do wycia VPU Recoverer ATi
i/lub artefaktów. Obniżasz trochę, powiedzmy 10-15 MHz poniżej tego
maksimum. Ja byłem bardziej ostrożny, ale wyciągnąłem (subiektywnie)
też więcej niż oczekiwałem... Wiele zależy od karty - bardziej firmowa
(Asus, Leadtek) z reguły daje się lepiej ciągnąć od jakiś Palitów czy
Powercolorów. A do tego modowane sterowniki DHZer0point pobrane
z www.guru3d.com.

--
Temujin
"Słychać też złowrogi stukot setek kielni, a także