Napęd CD/DVD - problem z odtwarzaniem

Autor: gregor <greg_at_wp.pl>
Data: Sun 07 May 2006 - 13:46:34 MET DST

Witam serdecznie,

Mam problem z napędem CD w komputerze, a konkretnie z odtwarzarką DVD.
Przykładowo chce obejrzeć film na DVD. Niestety zanim zacznie cokolwiek się
dziać, to długo mysli i mieeeli płyte. Kiedy juz chce ogladać, to zacina
się, słysze tylko nieregularny głos napedu, jakby się tam zacinał. Inaczej
jest jak chce odtworzyć normalną płytę CD. Łatwiej mu przychodzi odtworzenie
płyty. Choć też nie bez problemów. Co do płyt z MP3 jakos tam odtwarza,
czasem się zawiesza.
Próbowałem coś z tym zrobić. Przeczyściłem watką głowicę. Ale nic z tego. A
najgorsze w tym jest to, że te problemy przyszły z czasem, a przecież
prawidłowo eksploatowałem sprzęt i nawet nie bardzo intensywnie, bo
zazwyczaj zgrywałem wszystko na komp.
Mam też drugi napęd CD, jest to nagrywarka. On natomiast głośno chodzi i też
po jakims czasie oglądania filmu zaczyna się zacinać, być może z
przegrzania, ale tu jest mały problem, bo da się jeszcze z niego jakoś
korzystać.

Poweidźcie mi, co może być powodem takiego działania i jak to naprawić, czy
się da w ogóle to naprawić?

Z góry dziękuję za pomoc.