Re: zuzycie energi (troche NTG)

Autor: anonim <adamos79(tnijto)_at_gmail.com>
Data: Sun 07 May 2006 - 09:29:32 MET DST

> Witam , przepraszam ze na ta grupe ale tu zauwazylem troche pytan na temat
> zuzycia energi.
> Jednak moje pytanie dotyczy pralki.
> jesli cena 1 kWh wynosi 0.28 zl netto, a pralka zuzywa w czasie jednego
> cyklu prania 1 kW energi, to jaka jest cena zuzycie energi na jeden cykl
> prania?
> 0.28 zl?
> Nie latwo mi porownac te wartosci: kWh i kW.
> Czy to to samo?

To nie jest to samo, 1kWh to zuzycie pradu urzadzenia o mocy 1kW przez
godzine. Ostatnio pokusilem sie o spr. poboru pradu przez moj komputer i
kilkanascie innych urzadzen w domu :-) Nie jestem fachowcem w tej
dziedzinie, ale podpiety szeregowo miernik wskazywal pobor pradu w A co po
podstawieniu do wzoru P=U*I gdzie U=230V dawalo orientacyjny poglad na koszt
uzytykowania pewnych urzadzen w domu. Komputer podczas grania pobiera prad
1A, czyli ok 230W czyli w ciagu 1h grania zuzywa niecale 1/4 kWh co daje
jakies 10gr/h podczas. Spr. poddalem rowniez zarwoki energooszczedne,
okazalo sie ze pobor pradu ich wynoisl ok 0,04A co dawalo kilkunastokrotnie
mniejszy pobor pradu w porownaniu do zwyklej zarowki. TV pobiera w
zaleznosci od wielkosci (od 14" do duzo nowczesniejszego 32") od 0,25-0,45A.
Podczas obliczen sa to kwoty nieduze, natomiast przy dzialajacych
jednoczesnie kilku, badz kilkunastu takich urzadzeniach pobor pradu moze byc
znaczny. Najlepsza rade jaka moge dac, nie pozostawiac zadnych urzadzen na
czuwaniu, listwa od komputera z podlaczonymi 5 urzadzeniami pobierala 1/5
(0,25A) tego co pobiera cala listwa przy pelnym obciazeniu. Doliczyc mozna
jeszcze tv i inne urzadzenia rtv, ktore po calym miesiacu "czuwania" z
pewnoscia potrafia podniesc koszty i cisnienie :-)

--
Pozdrawiam
Adamos