Re: nagrywarka DVD - co polecanie?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Sat 06 May 2006 - 17:55:13 MET DST

fiman <fiman@onet.eu> wrote:

> Nie mam testów i wykresów

            LOL, to tyle jesli chodzi kryteria oceny napedu :>

> ale grzeje się okropnie (co mnie wcale nie obchodzi)

            To Cie w koncu obchodzi czy nie. Bo jesli uznajesz to za wade
i o tym pszesz to chyba jednak tak. Poza tym to jeden z niewielu napedow
majacych bardzo dobrze rozwiazana pasywna wentylacje przez specjalny otwor
z boku. Moze po prostu masz nie dobrana obudowe w stylu jakiegos codegena
zaslaniajaca go.
            Kolejna rzecz: z jaka predkoscia wypalasz te plyty. Bo przy wypalaniu
przy x4 i x8 plyty sa zimne. Albo masz cos nie tak z obiegiem powietrza,
albo palisz bezsensownie na x16. Przy tej predkosci i zaslonietym otworze
lub jego braku w innych napedach kazda plyta sie nagrzeje, a o tym ze ma
wyraznie gorsza jakosc niz zapisana na x8 czy x4 nawet nie wspomne. Moze
czas bys wreszcie zainteresowal sie tymi "nic nie znaczacymi wykresami"
- zweryfikujesz szybko zdanie na temat sensownosci wypalania x16.
            Kolejna sprawa to co to sa dobre plyty? Taki np: TDK ma pod tym samym
oznaczeniem i wygladem tyle najrozniejszych nosnikow ze trudno wrecz mowic
o plytach TDK - to jak z Paltiniumami w czasach CDR gdy co dostawa to inny
producent nosnika.

> i dość często spowalnia zapis na dobrych - teoretycznie płytach.

            Wlasnie - TEORETYCZNIE. Do tego wlasnie zaprojektowano WOPC i to ze
spowalnia ratuje twoja du*e bys te plyty mogl odczytac za kilka miesiecy.
To i te grzejace sie plyty pozawalaja sadzic, ze jestes z tych userow, co
to pala ile fabryka dala, za to testow poprawnosci zapisu na stope PI/PIF
nie robia, bo po co - komu by sie chcialo. Szkoda czasu. Takie podejscie
zauwazylem nierzadko u znajomych posiadajacych napedy optyczne Samsunga.
To by moglo tlumaczyc sympatie dla tego producenta jesli chodzi o optyke.

> Wszystko co zagrał jest ok

            No wiec w czym problem. O Samungu tego samego niestety nie moge
powiedziec. Co sie naklalem na plyty pozyczone od znajomych nagrane na
samsungach to moje. Nie ma nic bardziej wkurzajacego niz niemozliwosc
odczytania koncowki plyty [nie majac innej kopi] bo komus sie za bardzo
spieszylo.

> ale jest dość wolny

            To jeden z szybszych napedow. Zapraszam do lektury testu na
cdrinfo.com

> i sie bardzo grzeje.

            Juz o tym pisalem. Zainstaluj go poprawnie i nie pal wszystkiego
co ma nalepke TDK czy verbatrim na x16, a nie narzekaj na naped.

> Odczyt starych płytek CD jest słaby.

            Kolejny raz ZONK. Ten naped jest rowniez doskonalym czytnikiem.
Cos masz nie tak.

> Nieraz rezygnowałem po 20 minutach problemów.

            A jak nagrane plyty? Tez nagrywane na max. albo bardzo duzej
szybkosci? To raczej problemem nie jest naped, a podejscie do nagrywania.

> Stare CD-RW. TEac, Asus. LG są w tym lepsze. Tzn chodzi o odczyt CD.
> Toteż ten BenQ 1640 nie zastąpł mi drugiego napędu CD w obudowie i wiem
> że nie jest taki dobry. Taki przeciętny napęd co nagrywa poprawnie i
> tyle.

            PRzyjmij wreszczie do wiadomosci ze napedy CDRW sa znacznie lepszymi
czytnikami i urzadzeniami zapisu CDR[W]. W DVDRW dodane jest to jako tryb
kompatybilnosci, ale w przypadku napedu dowolnego producenta nie jest tak
dobrze jak w specjalizowanym urzadzeniu przeznaczonym tylko do
zapisu/odczytu CDRW. Ot chociazby fatalnie zarysowana plytke CDR z
koncentyczna, gruba rysa wzdluz sciezki udalo mi sie odczytac bezblednie
dopiero na nagrywarce CDRW Liteona z dobrych czasow CDRW x52. Zaden inny
z ~10 napedow sobie nie poradzil, zwlaszcza DVD. To jest normalne. Zreszta
do odczytu najlepiej miec osobny naped. Szkoda glownej nagrywarki, bo z
czasem moze odbic sie to na zuzyciu lasera i pogorszeniu jakosci zapisu,
ktora w koncu jest najistotniejsza w przypadku NAGRYWARKI.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl