Re: nagrywarka DVD - co polecanie?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Sat 06 May 2006 - 17:28:27 MET DST

fiman <fiman@onet.eu> wrote:

> To Samsung wg. ciebie robi dobre Monitory, HDD, i różne dodatki co tam
> masz a nie byłe w stanie opanować zanikającej technologi DVD-RW?. I to
> jeszcze po połącznie z Toshibą - jak piszesz?

            1. Technologia jest w pelni rozwoju. W porownaniu z CDRW gdzie
osiagnieta kres jeszcze sie rozwija. Ot chociazby, malo ktory naped DVDRW
obsluguje dzis tak prosta sprawe jak overburning w trybie DVDR. Niby
szczegol, a czasami te kilka-kilkanascie MB bardzo brakuje. Opowiesci
o zmierzchu DVDRW to wymysl marketingu. BR/HDDVD dopiero raczkuje i
przypomina DVD w 1995/6 r. Sprzet do tych plyt to dopiero prace koncepcyjne
by pokazac sie ze producent potrafi, niz cos do normalnego uzywania.
Koszmarnie drogie i na razie wymagaja duzo udoskonalen, poza tym nie ma
prawie zastosowan do ktorych by bylo warto jes stosowac. Nagrywarki
BD/HDDVD upowszechnia sie nie predzej niz za ~5 lat. W koncu nagrywarki
DVD zagoscily powszechnie w pecetach na dobre dopiero ~polowy 2004 r.

            2. Owszem - to zupelnie inne dzialy konstrukcyjne i fabryki.
Co w tym dziwnego: dany producent jest dobry w jednym, kiepski w czym
innym. A jesli chodzi o optyke to Toshiba zrezygnowala praktycznie z
rozwijania napedow DVDRW pod ta marka sprzedaje sie beznadziejne
konstrukcje Sasnunga. Ot tyle dzis znaczy firma, tak samo jest np: z Sony
czy czescia napedow Plextora: patrzy sie na bebechy konkretnego modelu a
nie sympatie czy antypate do firmy. Niestety Samsun nieodmiennie robi zle
napedy optyczne.

> Weź się w garść i opanuj się.

            LOL. Ja tam jestem spokojny, ty natomiast piszesz farmazony. To co
pisalem nt napedow optycznych samsunga oparte bylo na wlasnych
doswiadczeniach w kontakcie z tymi napedami [mniej wazne, bo moglem miec
pecha], ale co nardziej istotne - testach praktycznie wszystkich liczacych
sie serwisow branzy optycznej. Dla ulatwienia: Chip itp. gdzie wygrywal
samsung nie zalicza sie do branzy, a metodologia testow byla
niejednkorotnie przyczyna podejrzen co do ich bezstronnosci.

> Jak dawno temu kupiłem podróbkę CD-RW Teaca. Nazywał się Phobos by TEAC.
> Zapłaciłem połowę i to był dobry napęd.

            A jak sie nosza dresy Abibas z 4 paskami? :>
Poza tym podalbys model i na czym byl oparty? Bo z Teaciem bylo raczej tak,
ze pod koniec to Teac sprzedawal pod swoja marka rozne badziewie ktore
tanio kupil, dzieki czemu na wlasne zyczenie zniszaczyl swoja dobra renome
jesli chodzi o napedy optyczne. Rozbierales toto do czyszczenia kiedys?
Bo rzeczywiste napedy Teaca z dobrych czasow trudno bylo pomylic z innymi:
bardzo solidna mechanika i co wazniejsze optyka. To pisze w oparciu o
solidnego CDW58E, ktory sluzy spokojnie do dzis, mimo ze ma ~6 lat i w
miedzyczasie zdazylem zarznac kupowne pozniej napedy optyczne.

> Obiegowa opinia o złych Samsungach

            Konkrety!. Podaj jakies konrety przemawiajace za dobrymi, wartymi
polecenia napedami optycznymi Samsunga. Bo na razie to napisales o niczym
nie popartych przypuszczeniach - to cale: "Może będzie jak z dyskami HDD
Samsunga. Jakość się wyraźnie poprawiła."
Chcesz dokonywac zlych wyborow, OK rob to sam i ucz sie na bledach. Ale nie
namawiaj ludzi do kupna tych napedow pod wplywem jakich blizej nie
sprecyzowanych rozmyslan, bo Cie przeklna.

> czy Philipsach to była dobra 2-3 lata temu.

            Ale jakich produktach Philipsa? Masz jakies problemy z rozroznianiem
poszczegolnych produktow tak wielkich i zroznicowanych przedsiebiorstw jak
Samsung czy Philips? Bo jesli chodzi o napedy optyczne to Philips robi
aktualnie bardzo udane [choc malo popularne] napedy, a to dzieki genialnym
chipsetom swojej produkcji [Nexperia] na ktorej oparte sa m.in niektore
napedy [udane] BenQa czy Plextora. Tyle tylko ze na tych chipsetach sa
rowniez napedy firm duzo bardzej zaangazowanych w produkcje napedow
optycznych jak np: BenQ, dzieki czemu mozna liczyc na wsparcie poprzez
rozwijane firmware, bardzo udane QSuite itp.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl