Re: Jak najcichszy PC

Autor: radarek <pyton0_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 05 May 2006 - 17:20:37 MET DST

"CodeBoy" <codeboy1@wp.pl> wrote in message
news:op.s82zdnj9ffm25v@coder2005...
> Witam
> Poszukuje dobrego wentylatora / mobo / zasilacza z regulacja obrotow na
> zasadzie jak komputer pracuje to go slychac, ale jak np ogladam
> internet, to jest cichutki. chodzi o podobny mechanizm jak maja firmowe
> komputery np dell. Jaki czesci spelnią najlepiej to zadanie. Procesor
> jaki bedzie mial na tym pracowac to najprawdopodobniej P4.
> Nie chcialbym na to oczywiscie wydac duzo, acha chlodzenie wodne odpada
> :)

Procesor - najlepiej z serii 6x1 (65nm i zmniejszony pobor mocy).
Obudowa praktycznie dowolna, jezeli bedziesz chcial automatycznie
krecic wentylatorem to wazniejsza jest plyta glowna. Jesli nie,
to zwroc uwage, zeby obroty wentylatora byly <1500rpm (to jest
jeszcze w miare cicho, ponizej 1000rpm jest juz bardzo cicho).
Plyta moze byc intela (jesli podkrecanie nie jest istotne) na
chipsecie z serii 945. Pamietaj ze tansze plyty nie posiadaja
mozliwosci regulacji obrotow programowo, ale zawsze mozesz
to zrealizowac dokupujac specjalny panel (do recznej i automatycznej
regulacji) za mniej niz 100zl.
Na procesorze wentylator box jest znosny na najnizszych obrotach,
ale rozpedzony juz glosno halasuje. O ile mi wiadomo to nie ma
wersji p4 bez wentylatora, wiec tak czy inaczej bedziesz mial okazje
go wyprobowac. Jego klasa jest na poziomie wentylatorow za 60-80zl.
Jesli chcesz ciszej to oplaca sie praktycznie tylko cos opartego
na heatpipe'ach np. cooltek auras ~100zl, lub z drozszych
np. scythe ninja ~180zl.