Re: Stary komputer i GF 6600GT AGP?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Wed 03 May 2006 - 20:08:07 MET DST

Rojbert <usenetuser_wytnij_to_@poczta.onet.pl> wrote:

> Mam pytanie, czy sensownym byłby zakup GF 6600(lub 6600GT) do
> komputera z celeronem 850@1,14Ghz i 512 MB Ramu?
> Czy biorąc pod uwagę słabą ogólną wydajność konfiguracji, rozsądniej
> jednak będzie zakupić jakiegoś taniego radeona, np. 9600 pro?

            Zdecydowanie lepiej wydane pieniadze, wzlaszcza z drugiej reki za
grosze [ludzie sie przesiadaja na mocniejsze karty jesli maja mocny sprzet]
Z nowych R9600PRO za ~300 tak srednio sie oplaca - uwazaj na te karty -
pod nazwa R9600PRO potrafia byc sprzedawana karty z pamiecia 5 ns -> max
400 MHz pamiec. To jest jakies nieporozumienie. Wiekszosc R9550 ma lepsza
pamiec a uklad w koncu ten sam. Za 130-140 zl jestes w stanie kupic grafike
ktora optymalnie bedzie zbilansowana z tym komputerem. GF6600 na takim
sprzecie to wyrzucanie pieniedzy IMHO. Poza tym nie ma sensu kupowac
grafiki "na przyszlosc" - zanim zmienisz sprzet bedzie warta ulamek ceny, a
poza tym bardzo mozliwe ze przesiadziesz sie na plyte z tylko PCI-E, wiec
po tej grafice bedzie tyle co nic wtedy, gdy reszta sprzetu pozwolilby
wykorzystac jej mozliwosci. Bierz R9600/dobre R9550 i to raczej z drugiej
reki - obecnie mozntoweane karty na RV350 to lowend, no moze z wyjatkiem
takich jak HiS ICeQ na oplakatowanym AC VGA Silencerze i pamieci DDR2. Tyle
tylko ze ta karta nie ma uzasadnienia w cenie - hamulcem jest architektura
RV350, a za te pieniadze przy odrobinie wysilku kupi sie znacznie lepszego
8 potokowca.

> Obecnie używam GF2MX, który niestety jest za słaby by uciągnąć z
> dobrym frameratem battlefielda 1942, który właściwe jest jedyną grą w
> którą pogrywam.
> Obecna konfiguracja:
> AsusCusl2/Cel850@1,14/512MB/GF2MX/Audigy2ZS/HPC360-202

            jw - ja bym bral jakas tania grafike na RV350 128MB/128bit 4 ns.
Najlepiej wydane 140 zl do tego sprzetu. W BF1942 itp spokojnie pograsz
[o ile nie ma nadal jakichs niekompatybilnosci - nie jestem giercmanem wiec
nie wiem - jesll sa bierz cos na GF FX 5500-5700, choc to nie byly udane
karty] a zaoszczedzone pieniadze zachomikuj, dozbieraj i kup cos na K8
- wtedy i tak pewnie bedzie Ci potrzebna grafika na PCI-E - sa tansze i
jest wiekszy wybor.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl