Re: jaki komputer kupic?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Wed 03 May 2006 - 15:14:09 MET DST

kpmacho <kpmacho@gmail.com> wrote:

> gigabyte k8nf-9 ultra,

            Dlaczego akurat ta? JEst duzo dobrych plyt.

> proc a64 3000+

            Tu zgodna. Najlepszy sosunek cena/mozliwosci, zwlaszcz biorac pod
uwage mozliwosci OC. To taki nowy AXP 1700+ B0 IJUHB, tylko z zablokowanym,
mnoznikiem.

> selekt,

            LOL - wiesz jak wyglada ten "selekt" na AleDrogo? Rozni sie od CPU z
polki tylko opisem aukcji. Nie ludz sie ze sprzedawcy to testuja (jest tak
samo jak w przypadku innych CPU z serii, a jak bedzie sie zle podkrecal
zawsze dostaniesz scieme: ze masz zla plyte/uklad zasilania/zasilacz itp)
Do czasu gdy samemu nie przetestuje sie konkretnego CPU na konkretnej
plycie nie mozna mowic o czyms takim jak "selekt" to sciema dla dzieciakow
by A64 3000+ za ~430 zl brutto w detalu, z hurtowni taniej, sprzedac za
~600 zl na allegro (takie aukce juz widzialem).

> min 1024 mb ram(najlepiej w 2 kosciach),

            Tu zgodna. Dodam od siebie: dobrego RAMu (kosci). Pocztkujacy czesto
nie zwracaja na to uwagi.

> x850gto2 zmodujesz na x850xl,

            Nie kazdy, ale spora czesc tak. Dobra grafika.

> 160 wd sata,

            Jak dla mnie za glosne. Nie ludzie dzwieku wydawanego przez WD.

> jakis dobry dvd

            DWDRW raczej. Chocby BenQ DW1650.

> i jazda. Wszystko polecam kupic na allegro, bedzie 40%taniej niz w
> zwyklym sklepie

            LOL, pokaz mi te wszystkie nowe rzeczy taniej o 40%? Niektore
komponenty da sie rzeczywiscie kupic taniej [podrobki/przemyt itp]
ale normalnych komponentow po prostu tak sie nie da sprzedac. Porzadne
sklepy komputerowe [a nie lowcy jeleni] maja zbyt mala marze by legalnie
dawalo sie sprzedac o 40% taniej. Pamietaj tez ze trzeba zaplacic haracz
Ale drogo w wysokosci 3% + oplaty za wystawienie + koszty przesylki.
Ot chociazby sprawdzalem ostatnio na Allegro ceny Asrockow 939DUAL-SATA2 -
wszystie na Allegro byly powyzej 230 zl + koszty przesylki. To w pierwszym
z brzegu sklepu o ~100 m od mojego domu te plyty sa po 220 zl.

To samo Athlon64 3000+ Venice BOX - kolo mnie po 465 zl od reki. Na
Allegro: http://allegro.pl/9088_athlon_64.html?order=t&view=gtext
Gdzie masz te 40% taniej. Jak na moje humanistyczne rachunki to musialoby
byc 279 zl. Pokaz mi taka aukcje - chetnie kupie kilka sztuk. :>>>

> a i tak z gwarancja itp.

            Tia. Z gwarancja na Allegro to jest tak ze lepiej z niej nie
korzystac. Co prawda czesc sprzedawcow to normalne, uczciwe firmy, a nie
"Jozek Krzak i przemytnicy z podworka" ale biorac pod uwage ze nigdy nie
wiesz jakie zaplecze finansowe ma firma [czy za pol roku nie bedzie
handlowac juz np: uzywana odzieza, a nawet jak nie to pie*e sie w przesylke
w ta i z powrotem podbijajaca koszt oraz przedluzajaca oczekiwanie jest
wybitnie wpieniajace. Kupujac normalnie zazwyczaj znasz sklep i podejscie
sprzedawcow [przynajmniej dla ludzi siedzacych w sprzecie] -> wiesz czego
sie spodziewac. Na allegro praktycznie za kazdym razem kupujesz u kogos
innego i do czasu gdy nie bedzie niewygodnj/konfliktowej sytuacji nie wiesz
jak sprzedawca reaguje na nia. Poza tym po prostu zanosisz sprzet te
kilkaset metrow od domu i to sprzedawca ma sie martwic o przesylke,
ewentualne uszkodzenie lub zaginiecie towaru w transporcie oraz
zmieszczenie sie w terminach gwarancyjnych lub ustawowych. Na Allegro nie
masz przy reklamacji ani sprzetu, ani gotowki, ani nawet pokwitowania.
JEsli kontakt sie urywa to mozesz sprzedawcy praktycznie nagwidzdac przy
rzeczach za kilkaset zl. Koszty ew. sporu sadowego, zwolnien z pracy i
dojazdow przekrocza warosc sprzetu. Dla zasady mozna zawiadomic policje,
ale jesli sprzedawca nie jest skonczonym idiota to spokojnie sie wyslizga
[oczekujemy na czesci, przesylka zaginela itp].

Jesli juz kupowac sprzet zdalnie to IMHO po pierwsze musi byc wyraznie
taniej - co najmniej ~30zl przy tanich rzeczach lub ~10-20% przy drozszych,
ale w tej sytuacji lepiej kupowac w normalnych sklepach komputerowych
online [chocby ze skapiec.pl] a nie przez Allegro. NAjwiekszy plus: masz
zawsze te 10 dni na sprawdzenie sprzetu i jak cos bedzie nie tak albo
chocby Ci sie nie spodoba to odsylasz za zwrotem gotowki. Tu przynajmniej
sprzedawca nie moze krecic i zaslaniac sie art. 16 ust. 1 pkt 10 ustawy o
ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę
wyrządzoną przez produkt niebezpieczny

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl