Re: Reallocated Sectors Count - rosnie :(

Autor: radarek <pyton0_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 03 May 2006 - 15:08:08 MET DST

"Shooter" <shooter@bezspamu.op.pl> wrote in message
news:Xns97B8938DCCD2Cshooteroppl@127.0.0.1...
> Od paru miesiecy obserwuje wzrost parametru Reallocated Sectors Count w
> moim HDD Seagate 80 GB (ST380021A) - obecnie wynosi on 197. Odczytuje
> programem HDD Health, zakladka Extended Info. Rozumiem ze jak skonczy
> sie
> pula zapasowych sektorow (ktos wie ile jeszcze tego zostalo?) to zaczna
> pojawiac sie badsectory. Dysk pracuje w sumie 24h/dobe wiec moze to miec
> pewien wplyw, temperatura nie przekracza 37 stopni wiec raczej ok.

Trudno powiedziec ile zostalo, bo wszystkie dyski moga miec 2 pule
zapasowych sektorow. Jedna zapelnia producent (i jest ona "ukryta") przed
wypuszczeniem dysku do sprzedazy, a druga zapelnia sie w trakcie
zycia dysku - i wlasnie ta mozna obserwowac w smart.

Mam dysk z tej serii, ale o mniejszej pojemnosci i stal sie dla mnie
bezuzyteczny mniej wiecej po 1/3 liczby realokowanych sektorow u ciebie.
Wlasciwie to powinienes zdawac sobie sprawe, ze jesli liczba zwieksza
sie szybko to prawdopodobnie tracisz dane, bo dane w realokowanych
sektorach mogly juz zostac utracone (u mnie sie tak dzialo od razu
po pierwszej realokacji - moze inny firmware).
Taki stary model, pewnie chodzil ponad 3 lata 24h/dobe, wiec pewnie
juz jest zajezdzony.