Re: Taśma IDE

Autor: PAndy <pandrw_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 02 May 2006 - 17:52:58 MET DST

"Radosław Sokół" <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> wrote in message
news:e37i5j$85a$2@polsl.pl...

> Byłbym ostrożny z tą "większością", bo - jak wspominałem -
> nie widziałem jeszcze takiej taśmy. Te, które widziałem,
> wszystkie miały po prostu niezaciśniętą tę jedną żyłę
> na grzebieniu.

OK, wiekszosc tasm ktore mam i widzialem ma ladna dziurke nad wtyczka :D

> Oczywiście, niezależnie od metody uniemożliwia to odwrotne
> połączenie 80-żyłowego przewodu IDE, bo będzie wykrywany
> jako 40-żyłowy. 40-żyłowe można natomiast podłączać jak
> się chce.

IMO wystarczy usunac z podstawki PIN i bedzie wtedy ZAWSZE widziany
gesty kabel 80 zylowy - ale niesie to ze soba wszystkie problemy - mozna
probowac wymuszac wtedy na dysku fizycznie tryb odpowiednim programem
lub liczyc sie ze zwiekszona iloscia bledow (IMO dobrej jakosci kale,
poprawnie prowadzony 40 zylowy powienine dac rade i pracowac ok z
predkosciami wiekszymi niz UDMA33)