Re: Sieć ad-hock, udostepnianie p. internetowego, mam pytanie

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Sun 30 Apr 2006 - 18:48:59 MET DST

Darek <regedarek@onet.eu> wrote:

> Mam udostępniony internet na laptopie z komputera stacjonarnego przez
> karte w trybie ad-hock, najpierw miiałem udostępnione połączenie przez
> Analogx Proxy, myślałem, że to jedyne wyjscie aby udostępnić internet,

            Internet czy WWW? Bo nazwa programu wskazuje na to, ze nie robi on
NATu, a jedynie stanowi proxy, pewnie dla http.

> ale ostatnio konfigurowałem połączenie na swojej uczelni(AGH), tam jest
> internet przez sieć VPN,

            Przynajmniej ktos pomyslal: zamiast pakowac sie w spowalniajacy lacze
i niewiele dajacy WEP zastosowali znane od dawna i duzo pewniejsze
rozwiazanie.

> coś się bawiłem tym jak to na stronie napisali i nagle pojawiło mi sie
> dodatkowe jeszcze oprocz tych dwóch (AGH, i domowy), połączenie
> Lokalne,

            Przy poprawnym skonfigurowaniu tunel VPN widziany jest jako odrebne
polaczenie. Ale to pytanie na grupe sieciowa, a nie na peceta.

> gdy klikam wlasciwosci(pokazuje, że to chyba brama internetowa)i internet
> mam bez tego programu proxy, nie wiem jak to się stało, a w przypadku
> awari chciałbym wiedziec, na czym to polega, żeby to powtórzyć, jedyny
> minus nie moge skonfigurować, pulpitu zdalnego nie chce się łączyć, chyba
> po prostu jest do niegoinny adres ip nie wiem jak go znalezc. Jeżeli się
> domyślacie podeślijcie mi jakieś informacje.

            O w morde. I ty jestes studentem uczelni technicznej, do tego o
niezlej renomie? Ja sie boje ze potem tak samo precyzyjnie myslacy inzynier
bedzie projektowal np: budynek czy chociazby instalacje gazowa/elektryczna.

"System dla mlodych matek" pokazuje Ci poprostu tunel VPN jako odrebne
polaczenie. Jesli skonfigurujesz go ponowne zgodnie z brykiem na stronach
uczelni osiagniesz ten sam rezultat.

> Pytanie główne jest takie: Jak ustawić przepustowość łącza tego miedzy
> laptopem a stacjonarnym w domu(ad-hock), np. na DC++ sciagam z max
> szybkoscia 500 kb/sek podczas gdy na stacjonarnym dochodzi nawet do paru
> mb,

            Zainwestowac w AP, ew. ustawic karte w komuterze stacjonarnym w tryb
HostAP. Bo tryb IBSS ograniczony jest do 11 MB/s [IEEE802.11b], ale w
warstwie radiowej. W TCP/IP to jest jakies 600-800 KB/s. Programy P2P
zawsze maja pewnien narzut na wlasna komunikacje, czyli 500 KB/s transferu
w DC++ czy innym programie do sciagania lewizny to praktycznie max
przepustowosc lacza w tym trybie.

> przed tym co wyzej napisałem przez to proxy przesyl miedzy kompami był
> ok 2mb/sek teraz jest 600kb, tak samo wczesniej moglem z dc sciagac max
> 500 kb/sek ale kilka plikow z ta szybkoscia.

            A lyzka na to: niemozliwe. No chyba ze byles podlaczony do AP, a nie
peceta udostepniajacego lacze za pomoca karty bezprzewodowej w ad-hoc.
Inaczej przektoczylbys po prostu przepustowosc oferowana przez standard.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl