Kopnął mnie prąd - dlaczego?

Autor: Marek <marek_at_wp.pl>
Data: Sun 30 Apr 2006 - 02:05:52 MET DST

Mam UPS-a podłączonego do gniazdka z bolcem. Do UPS-a mam podłączony
komputer i monitor.

Wyciągałem dziś z gniazdka w ścianie wtyczkę od kabla, który biegnie od
gniazdka do UPS-a. Tuż po wyjęciu wtyczki niechcący dotknąłem jednego z jej
bolców. I w tym momencie poraził mnie prąd.

Dlaczego tak się stało i jak to możliwe?

W życiu bym się czegoś takiego nie spodziewał, bo przecież była to wtyczka
od kabla DOPROWADZAJĄCEGO prąd do UPS-a. Skoro wyjąłem ją z gniazdka, to na
tym kablu nie miało prawa być napięcia. Zresztą zdążyłem jeszcze usłyszeć
jak zadziałał UPS, także na pewno wykrył on już, że nie płynie do niego prąd
z sieci. Skąd więc pojawiło się napięcie na tym kablu?