Re: LCD czy CRT (używane)

Autor: Friend <nospam_at_friend.pl>
Data: Sat 29 Apr 2006 - 13:41:29 MET DST

> zepsuł mi się wysłużony monitor 17" więc rozglądam się na allegro za
> jakimś
> zastępczym;
> zastanawiam się czy zamiast crt nie lupić lcd, ale jako że mam napięty
> budżet, mogę przeznaczyć na niego ~500zł (widzę, że w tej cenie można
> kupić
> 15");

Jak najbardziej polecam uzywany LCD, sam taki kupiłem (fujitsu C19-12),
kwestja trafienia na dobry egzemplarz,
kupiłem go jako uzywany ale monitor jest nowy z małym defektem
(ciemniejsza plamka na matrycy), dałem za niego 400zł (19"),
 na allegro chodzą podobne HP (z plamkami) po 600zł

Parametry fujitsu są na papierze słabe ale w rzeczywistości bardzo
dobre, ktoś by powiedzial ze TN 500:1 8ms to totalny szajs a ja chwale
ten monitor bo w praktyce lepiej się na nim pracuje niz na nowym LCD
SONY (ktory rowniez kupiłem niedawno) a ktory ma "super" parametry
papierowe (MVA 1000:1 8ms)

Oto fotki tego taniego monitora za 400zł (fujitsuC19-12):
http://www.friend.za.pl/C19-12/index.html

Tu widać dwie plamki na niebieskim i zołtym gradiencie:
http://www.friend.za.pl/C19-12/pages/dscf0024.html
W praktyce przestaje się zwracać uwagę na te defekty.

Oraz porownanie z NOWYM SONY MVA 1000:1 8ms:
http://www.friend.za.pl/MVAiTN/index.html

Filmy lepiej wyglądają na fujitsu, rowniez mniej oczy bolą od fujitsu,
jedynie kąty ma gorsze ale mniej to przeszkadza niz srebrzenie i ogromne
kontrasty w SONY.

BTW sprzedaje sony za 1100zł (monitor ma 2 tygodnie)

Podsumowując do tych zastosowań ktore podałeś taki monitor 15" / 17" /
19" na TN o kontraście do 500:1 będzie idealny