Re: RAMu kosci 2 czy 4?

Autor: KaNo <fluor.SKASUJ_at_gazeta.pl>
Data: Sat 29 Apr 2006 - 02:30:04 MET DST

MM <nospam@nospam.nospam> napisał(a):

> Generalnie jest sila ale musialbys trafic pamieci single-rankowe a te w
> zwyklych DDRach sa bardzo rzadkie. Ja mam 4GB przy kazdym Opteronie i
chodzi
> w 1T. Teoretycznie moglbym miec nawet 8GB gdybym wsadzil chipy 2GB, bo
> Samsung juz robi takie moduly single-rank, ale to wszystko sa pamieci DDR
> ECC Reg czyli nie dla A64, poza tym Opterony maja troche inny kontroler
> pamieci.

Pewnie bylaby szansa np. z modulami Corsair z serii LL. Ale po pierwsze sa
one drozsze (to nawet nie jest takie istotne), po drugie nikt nie da
gwarancji, ze rusza z 1T. Najwazniejsza sprawa jest jednak sam komputer i
wrunki jakie musi spelniac. Bedzie on symulowal warunki poczatkowe
eksperymentow na skomplikowanych nanostrukturach - cala noc ciezkich
obliczen. Nikt nie ma ochoty po przyjsciu do labu, stwierdzic ze komputer
zawiesil sie w trakcie obliczen. Tak wiec stabilnosc jest sprawa nadrzedna i
wole poluzowac parametry pamieci kosztem szybkosci. Zreszta nie jest tak
zle, przy CL2.5 i 2T doszedlem do FSB 215 i mam pelna stabilnosc. W ten
sposob "odrobilem" troche strat. Sadze, ze uruchomione dwa testy Prime95
(kazdy na osobnym jadrze) i dzialajace bez problemow przez 24 godz.
potwierdzaja to. Moze znasz inny dobry test na stabilnosc procesora
(dwurdzeniowy FX-60) z wykorzystaniem jak najwiekszych zasobow pamieci?
Pozdrowienia.