Re: Zegarek źle chodzi

Autor: edek sieciownik <sieciownik.WYTNIJ_at_gazeta.pl>
Data: Fri 28 Apr 2006 - 09:39:53 MET DST

Paweł <ppf9@USUN_TOpoczta.fm> napisał(a):

> Witam wszystkich
>
> Ostatnio włączyłem synchronizację czasu z serwerem
[ciach]
Primo. Jesli system jest nie zamykany to nie odczytuje czasu z plyty. Sam
sobie mierzy.
Secundo. Sprawdz czy masz ustawione spread spectrum w biosie. Ta opcja
powoduje ze zegar glowny nie jest ustawiony na jedna czestotliwosc tylko
troszke sobie "plywa" powoduje to mniejsze zaklocenia radiowe (generalnie
bzdet w wiekszosci sytuacji). Jesli tak to to ustaw na disable.
Tertio. Sprawdz czy winda ci sie nie synchronizuje sama z automatu do segara
miscrosoftowego.

Na mojej plycie Asrocka (siakas tania) rozbieznosci dochodza do 3 sekund na
tydzien. Wiec albo masz felerna plyte albo cos ci sie w systemie namieszalo i
synchronizuje sie z jakims innym syfem.

Zabootuj sobie knoppixa i zrob test. Poczekaj godzine lub dwie i zobacz z jak
zgadza sie czas z normalnym zegarkiem w reku (kwarcowe za 15zl beda dobrym
porownaniem)
Zrob sobie jeszcze drugi test. Wejdz do biosu ustaw godzine i zgas kompa na
2-3 godziny (dla pewnosci odlacz od pradu) Uruchom ponownie wejdz do biosu i
sprawdz czy godzina sie przesunela.
Zakladam ze nie chodzi ci o super dokladnosc tylko o sekunde na dobe aby raz
na dobe synchronizowac sie z czyms zewnetrznym i w ciagu calego dnia miec
porownanie czasu z innymi maszynami )przydatne czy korelacji logow)

--
Lukasz Sczygiel