[Radeon 9700] Jak Fan na GPU ?

Autor: Bugatti <spamerzy_at_maklerzy.pl>
Data: Fri 28 Apr 2006 - 00:26:26 MET DST

Witam,

Chciałbym kupić do referencyjnego Radeona wentylator, gdyż standartowy
niemiłosiernie od dłuższego czasu śwista jak oszalały - wyraźnie słychać
skoki obrotów i to budzi obawy iż wentylator pokazuje ostatnie znaki życia
Co do wyboru wentylatora to chciałbym się najpierw dowiedziec od Was jaka
jest dopuszczalna max. temp. R300 i jaką temperaturą odczytujemy na
standartowym 'FAN-ie'

Max. kwota jaką chce wydać to 50zł i zdecydowałem iż będzie to zwykły
wentylator do obudowy (który ustawie na GPU)

Moje typy to:

Y.S-TECH ULTRA SILENT 80mm

Wymiary: 80x80x25 mm
Zasilanie: 12V/0.06A/0.72W
Typ łożyska: podwójne kulkowe AreoMag
Prędkość obrotowa: 1600 obr/min
Przepływ powietrza: 40 m3/h =23,5 CFM.
Głośność: 17 dB
Żywotność: 80 000 godzin
Wtyczka: 3 pin

Jakie macie o nim zdanie ? Kusi mnie w nim wysoki przepływ CFM przy niskim
pozimie hałasu

ARCTIC FAN PRO TC
Wymiary: 80x80x25 mm
Zasilanie: 12V/0.14A/1.68W
Typ łożyska: ślizgowe
Prędkość obrotowa: 1000-2500 obr/min 20*C-65*C
Przepływ powietrza: 12.2-31.5 CFM=20,7-53,5 m3/h.
Głośność: 10-23dB
Żywotność: 50 000 godzin
Wtyczka: 3 pin

Mój faworyt (też mnie kusi niskim 'hałasem'). Chyba nie jeden z Was ma o nim
pochlebne zdanie
I tu mam pytanie czy można software'owo sterowac obrotami czy tylko czujnik
w to ingeruje.

Papst 8412NGL 80mm 12 dB 2pin

Wymiary: 80 x 80 x 25 mm
Prędkość obrotowa: 1500 obr./min.
Poziom decybeli: 12 dB
Przepływ powietrza: 19,4 CFM / 33 m3/h
Pobór prądu: 0,06 A
Moc: 0,6 W
Złącze: brak
Żywotność: 80,000 godzin

Cichy ale nie ma kontroli obrotów i trochę droższy niż Arctic.

COOLER MASTER DAF-B82

Zasilanie: 12V/0.16A/
Typ łożyska: podwójny kulkowy
Prędkość obrotowa: 1000-2500 obr/min 23*C-50*C
Przepływ powietrza: 28.7~32.11 CFM
Głośność: 17-26 dBA
Żywotność: 50 000 godzin
Wtyczka: 3 pin

Czy po założeniu przejściówki 4pin można będzie ręcznie sterować obrotami?

Druga sprawa to, to czy wentylator 80 mm (o pewnie większej CFM niż
standartowy) będąc niedokładnie przykręcony (gdyż po bokach są chyba dwa
kondensatory) do standartowego radiatora GPU nie spowoduje jakiegos
uszkodzenia - przegrzania dmuchając z troszkę większej odległość, ale o
większym przepływie powietrza

Proszę o Wasze porady

Pozdrawiam

--
Bugatti
PC: Intel 507KM | DDR 2 800Nm | Motherboard ASUS Carbon Drive | HDD 120L |