Re: Zużycie prądu przez laptopy?

Autor: peterphk <peterphk.no-fq.spam_at_wp.pl>
Data: Thu 27 Apr 2006 - 20:12:22 MET DST

kesser napisał(a):
> Witam
> Przeszukałem google i nigdzie nie mogę znaleźć danych na temat zużycia
> prądu przez laptopy. Chodzi mi o sytuację kiedy laptop jest wpięty do
> sieci 230V i pracuje/ jest uśpiony/ Jest w stanie hibernacji. Chodzi o
> porównanie ze stacjonarnym. Np. taki think pad t23 1Ghz/256 ram/ 20GB/
> karta 16 MB/ DVD/ k.sieciowa i np. Wi-fi.

Mysle ze najdokladniej bedzie zmierzyc miernikiem ... ale troszke o
maksymalnym zuzyciu powie Tobie sam zasilacz do laptopa (zobacz naklejke
przewaznie jest tam max moc pobierana przez zasilacz w jednostce VA) ...
na taki sprzet ja bym ocenil zuzycie podczas bardzo internsywnej pracy
wszystkich elementow na 55W pobieranych z sieci (czyli przy pracy
bateryjnej bedzie mniej) ... w idle zapewne bedzie duzo mniej
stan uspienia i hibernacji bym pominal jezeli chodzi o prace z sieci ...

Taka sama konfiguracja tylko stacjonarny komp bedzie brala z monitorem
CRT okolo 170W ... z LCD kolo 110W ...