Re: Brak systemu - dlaczego po polsku

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Wed 26 Apr 2006 - 19:05:13 MET DST

g e y b <geyb@polbox.com> wrote:

> [...]

            Nie laduja. Radoslawowi Sokolowi przypomnialy sie stare czasy.
Od ~10 lat jest cos w ten rzucik: "DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK
AND PRESS ENTER". Chyba nikt juz nie laduje do biosu starego, oryginalnego
komunikatu o braku ROM BASIC, tak samo jak BIOS peceta zostal juz
pozbawiony procedur obslugi magnetofonu jako pamieci masowej.

> A ja marzę, żeby zobaczyć prawdziwego peceta, który ma w ROM-ie tego
> BASIC-a :)

            To szukaj wsrod XT IBMa. Oryginalny BIOS IBMa od udostepnionej
nieodplatnie specyfikacji IBM PC dla wszystkich innych producentow roznil
sie wlasnie zawarta w BIOsie implementacji BASICa. Ale nawet IBM juz dawno
od tego odszedl. Za serwerek sluzy mi IBM na iBX + PII u przy braku dysku
nawet sprzet tego producenta nie wypluwa nic o BASICu, ale po prostu
raportuje brak medium bootowalnego.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl