Re: Procesor i cooler

Autor: NOKGAMER <nokgamer_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 25 Apr 2006 - 17:50:39 MET DST

Użytkownik "Oskarek84" <.@.pl> napisał w wiadomości
news:e2le59$8pe$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Mam A3500+. Na oryginalnym coolerze, a dokładniej na radiatorze było coś
> klejącego (nie wiem dokładnie co to jest) co przylegało do procesora po
> nałożeniu na niego coolera. Czy gdybym teraz chciał zdjąć cooler i
ponownie
> go nałożyć, to czy miałbym z tym jakiś problem tj. czy procesor nie
> przykleiłby się do coolera?
> Czy po takiej czynności musiałbym sparować pastą poprawiajacą przewodzenie
> ciepła, czy oryginalny klej zostałby starty, usazkodzony itd.?

Ten plaster, co był na radiatorze, to nazywamy pastą termoprzewodząca. IMHO,
takie plastry są kiepskie w porównaniu ze zwykłą pastą termoprzewodzącą.
Gdybyś teraz zdjął radiator, to powinieneś zetrzeć starą maź (najlepiej
benzyną ekstrakcyjną PV) i nałożyć nową. Ta substancja nie służy sklejaniu
procesora i radiatora, choć czasami te dwa elementy się "skleją". ;-)

Podczas nakładania nowej pasty termoprzewodzącej, zwróć uwagę, by posmarować
bardzo cienko rdzeń procesora. Jak przedobrzysz, to pogorszysz. :-)