Rzeczywista pojemność dysków twardych

Autor: tom <adres_w_tresci>
Data: Tue 25 Apr 2006 - 13:15:57 MET DST

Witam,

Której firmy dyski oferują najwięszką rzecywistą pojemność?
Z tego co udało mi sie ustalić np dysk SATA 160GB Segatea
to rzeczywiste 152GB natomiast odpowidnik Maxtora to
rzeczywiste 156GB. Jak to się ma w dyskach 80GB?
Co tyle mijsca zajmuje tablice alokacji i czy ma na to
wpływ również ilość partycji?

Jakie dyski SATA są godne uwagi biorąc pod uwagę głownie niezawadność
bo parametry szybkościowe maja zbliżone. Używam od lat Segatea
i jeszcze zaden mi nie padł a mam ich od sprawnego 250MB poprzez
6,4 GB do 2x40GB ale to dyski od ATA-33 do ATA-100 a jak to jest teraz
z niezawodnościa dysków SATA Segatea to nie wiem.