Dysk SATAII - brak wskazań temperatury

Autor: Uwencjusz <uwencjusz_82.SKASUJ_at_gazeta.pl>
Data: Mon 24 Apr 2006 - 22:18:53 MET DST

Witam
Kupiłem kilka dni temu dysk twardy Samsunga SP2504C 250GB no i chcąc go
przetestować zainstalowałem HD Tune. Wszystko niby chodzi dobrze - wskazania w
benchmarku są w miarę ok, ale problem jest z odczytem temperatury dysku - a
raczej jej brakiem
W tym programie w zakładce health mam czystą pustkę, a przy wskazaniach temp.
mam podwójny minus (--) - czyli brak odczytu.
Nie wiem czy jest to wina sterowników bo w Evereście temperatury również mi
nie wyswietla.
Jeśli jest to wina sterowników to jakich sterowników?
Czy to chodzi o te które wrzucałem z dyskietki podczas instalacji Windowsa czy
jakieś inne.
Czy można te sterowniki zmienić na już zainstalowanym systemie? Jeśli tak to w
jaki sposób?
A może jest to wina zworek, które dostałem w komplecie z dyskiem (nie używałem
ich jeszcze). Mam płyte GA-K8N Ultra-SLI - obsługująca zarówno dyski SATA jak
i SATAII

Z dyskami SATA nie miałem wcześniej do czynienia. Do momentu kupienia tego
dysku, pracowałem również na Samsungu ale 15GB (tak więc stary dziadek i chyba
w nich nie było montowanych żadnych czujników termicznych bo temp mi też nie
wyświetla)

Za wszelkie rady i wskazówki wielkie dzięki.
Pozdr.