Re: dysk z nt podlaczony pod komp z xp

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Mon 24 Apr 2006 - 18:00:04 MET DST

"Michal Kawecki" g8hi2e.0ft.ln@kwinto.prv

Bo szukałem tam, gdzie się zamienia na przykład FAT na NTFS -- czyli
w konwersjach w ogóle, a tu okazuje się, że była do tego oddzielna
linijka. :)

> Hard Disk Manager tej samej firmy ma sporo ciekawych funkcji.

Na przykład? Może warto się zaopatrzyć? :)

> Byłoby wskazane, to fakt. Tylko nie wiem jak by rozwiązali kwestie
> licencyjne, w końcu chodzi o wykorzystanie kawałka kodu systemu...

W prosty sposób. Kiedyś był taki program Norton Utilities, który
ubootowiał dyski FATalne do DOSa -- kopiował bootsektor i stosowne
pliki ze wskazanego miejsca, pozostawiając użytkownikowi dywagacje
prawne.

BTW:

Jeśli masz jedną licencję i kilka chodzących partycji systemowych
na jednym komputerze, które powstały poprzez kopiowanie gotowej
systemowej -- to wchodzisz w konflikt z prawem, czy nie wchodzisz? :)

> BTW w XP służy do tego polecenie fixboot.

Poza sprawdzaniem, że działa -- nie korzystałem ani z SYS,
ani z fixboot, bo (delikatnie ujmując) jest to nieporęczne.

E.