Re: prosze o rade (platforma AMD czy Intel)

Autor: Rafał Bartoszak <sprocket_at_sys.BezSpamu.pl>
Data: Mon 24 Apr 2006 - 12:12:13 MET DST

Dnia 2006-04-24 10:49:45, encja *MM* wymodziła przez port 119 co
następuje:

[...]
> Jezeli kupisz 4xXEON bedziesz, w porownaniu, zawiedziony predkoscia, cena,
> temperatura itp. W rozwiazaniach pod 4 podstawki jest najwieksza przepasc
> miedzy Intelem a AMD na korzysc tego drugiego - 4 procesory Intela (albo 8
> jezeli dual-core, tylko nie pamietam czy wersje MP Xeona sa juz dwurdzeniwe)

> musza korzystac ze wspolnej magistrali FSB, gdy w Opteronach kazdy ma swoja
> lokalna pamiec i HT do synchronizacji cache'u itp. Takze polecam. Roznica
> price/performance calego systemu (zakladajac malo wypasiona czesc dyskowa)
> to jakies 2x.
> [...]
[...]
O przewagach Opertona nad XEON'em to ja dobrze wiem ;)
Chodziło mi o ewentualne doświadczenia - zawsze może wyskoczyć jakaś
pierdoła.
Ale uspokoiłem się, jak poszperałem w ofercie IBM - sami mocno promują
serwery na AMD, a niektóre wersje DB2 na lin64 (np SUSE) mają bardzo
interesującą notatkę: "only supported on AMD64 hardware" ;)

Nie sądziłem, że dożyję czegoś takiego! ;)))))

--
pozdro...
[ |>|>|> sprocket  |   sprocket@sys.BezSpamu.pl    ]