Re: prosze o rade (platforma AMD czy Intel)

Autor: MM <nospam_at_nospam.nospam>
Data: Mon 24 Apr 2006 - 10:59:43 MET DST

"KaNo " <fluor.SKASUJ@gazeta.pl> wrote in message
news:e2h6be$duc$1@inews.gazeta.pl...

> Jeszcze tylko mala poprawka, w przypadku DDR (nie DDR2)
> dual-channel -> 2x200 MHz = 400 MHz

Nie wiem jak juz mam z kolega rozmawiac, caly czas jest blad na bledzie.
Dual channel nie ma zadnego zwiazku z DDR i DDR2, sa to dwie magistrale do
pamieci z przeplataniem danych miedzy nimi co daje dwukrotne zwiekszenie
przepustowosci. I tak z dwu listkow pamieci, np. DDR400 (taktowanych 400
MHz) ktore maja max 3.2 GB/s przepustowosci dostajemy max 6.4 GB/s.
Czestotliwosc podstawowa to oczywiscie 200 MHz, pierwsze "D" w DDR daje x2 a
dual channel kolejne x2. Czyli wypadkowa szybkosc jest ekwiwalentem 800 MHz.
Analogicznie jest z DDR2. Czasami mowi sie tez ze FSB jest 800 MHz dla
Pentium4, ale tam jest "quad pumped bus" wiec 200 MHz x4.
Pzdr.,
MM