Re: Temp. dopuszczalna Radzia R360

Autor: Palmer <koluSPAM-BAN_at_wp.pl>
Data: Sun 23 Apr 2006 - 23:19:12 MET DST

Użytkownik "Michal Bien" <mbien@uw.edu.pl> napisał w wiadomości
news:Xns97AEDFEBBD93Embien@127.0.0.1...
> Na opakowaniu VGA Silencera rev3 jest podane 79,6 stopnia jako
> temperatura R9800 przy standardowym coolerze. Tak wiec te 80 stopni
> nowszemu R360 w low-k nie powinny zaszkodzic.

Istotnie znajduje się tam taka zobrazowana informacja, jednak potraktowałem ją
w kategorii chwytu marketingowców z AC po tym jak zmierzona przeze mnie
temperatura nijak nie chciała przekroczyć 70-ki na standardowym w-yjątku. Być
może właśnie dlatego, że to R360, ale też nie mam pewności czy nie
przesmarowany wówczas był jakąś lepszą pastą przez I usera (w każdym razie
miała kolor przypominający srebro, podczas gdy AC5 ma zdecydowanie ciemniejszy
odcień).

> BTW:
> Jak chcesz zobaczyc prawdziwa grzalke to polecam R9800PRO [R350 lub R360
> w zaleznosci od wersji] polaczone z 256 MB pamieci ale DDR II. Od tej karty
> az bije w twarz gorace powietrze, nawet w ~1 min po wylaczeniu komputera.
> NAjlepsze jest to, ze chyba tyle samo ciepla co rdzen produkuje te 256 MB
> pamieci DDR II [kostki samsunga 2,2 ns].

Na (nie)szczęście posiadam właśnie odmianę 256 MB, jednak to Hynix-y 2.8 ns.
Nie miałem sposobności porównania z DDRII, ale te moje jakoś też nad wyraz
mocno się grzeją (jedna kostka BGA ma 32 MB, gdyż jest ich 8, a taktowanie
zaprogramowane przez Sapphira to skromne 324 MHz). Na pamięciach zamontowałem
nawet radiatorki (Revoltec, wersja Cu) i z nimi czy też bez, pamięć udało się
pogonić o 11% (do 360 MHz). Szkoda, że te dodatkowe 128 MB na pokładzie nic
nie daje w przyp. tej karty (może w "CIvilizacji IV" coś da, ale o tym
przekonam się, kiedy wreszcie tę grę zakupię).

> Nie wiem jak bardzo zmienila sie technologia pamieci DDR II, ale jesli
> niespecjalnie to ja sbie nie wyobrazam komputerow np: z AMD socket AM2
> z pamiecia DDR II wlasnie. Do tego czegos trzeba bedzie chyba standardowo
> zasilacz 500W, jesli doda sie zapotrzebowanie CPU, grafiki i calej reszty.

uułła, to nie jest dobra wróżba. Niby nieustanna miniaturyzacja, wpychanie
coraz więcej i więcej i szybszych i szybszych "układzików" na 3 cm^2
procesora, a żre to tyle watów, że niemal elektrownia w budzie potrzebna. A
qrcze kupiłem sobie pół roku temu zasiłkę 430 W, tak przszłościowo,
"rozsądnie", a tu wciąż więcej i więcej potrzeba. Jakbym to wiedział to bym
się poważnie zastanawiał na 600 W.

Pozdr.,
Palmer