Wolna praca biosu

Autor: Krzysiek <krzychu_at_spam.pl>
Data: Fri 21 Apr 2006 - 20:10:44 MET DST

witam,
zabralem sie za unowoczesnienie mojego kompa i zakupilem dzis ponizszy
zestaw:
plyta glowna Gigabyte GA-K8NE
Sempron 2800+ 64bit
512MB RAM PC400
HDD WD 80GB ATA
GeForce 7300 GS 128MB 128bit PCIE
Zasilacz Chieftec 400W

Ze starego kompa zostala mi nagrywarka, obudowa i fdd.
Głównym problemem jest to że strasznie wolno pracuje bios, przy uruchomieniu
najpierw przez ponad minute szuka dyskow, pozniej probuje uruchomic system
przez nastepne kilka minut.
Probowalem juz ustawic w biosie konkretne dyski na odpowiednich kanalach
(mam ustawiony WD 80GB na primary master i jako secondary master nagrywarke,
dwa napedy oczywiscie na osobnych tasiemkach). Probowalem juz wielu ustawien
w biosie, wylaczalem sata, ale to nadal nic nie daje. Komp bardzo dlugo stoi
zanim znajdzie system na dysku (dwa razy juz go instalowalem), pozatym aby
system windows xp uruchomil sie musi byc wlozona plyta instalacyjna w
napedzie! w przeciwnym wypadku wyskakuje komunikat "Disk boot failure,
inster system disk and press enter"
Google nic nie powiedzialy. Szukalem i znalazlem jedynie informacje ze wolna
prace biosu moze powodowac karta graficzna, niestety jest to pciexpress i
nie mam zadnej na podmiane. Byla tez wskazowka o zmianie opcji w biosie
Shadow bios oraz video bios, ale takich opcji u mnie nie ma.

Czy ma ktos pomysl co jeszcze moze byc? Bo ja juz siedze nad tym kilka
godzin i rece opadaja.

pozdrawiam
krzysiek