Re: Benq 1655 - gniot gniot gniot

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Thu 20 Apr 2006 - 10:59:25 MET DST

Noodles <noodles@elsat.net.pl> wrote:

> Kilkanascie dni temu reklamowałem monitor LCD Samsunga u sprzedawcy
> (MediaMarkt) z tytułu niezgodności z umową. Dlatego u sprzedawcy bo
> raz że mam do niego blizej niz do serwisu a dwa że po cichu liczyłem
> że "a nuż od ręki wymienią na nowy i nie trzeba będzie czekac na
> naprawę". Dlatego oddałem w MM
                            ^^^^

            I to jest kluczowa sprawa. MM juz mialproblemy z UOKiK z powodu
"arcyoryginalnej" interpretacji art. 4 ust. 1 zd. 2 uoswsk.
To kolejny argument by nie kupowac w tej drogiej maglownicy, uwazajacej
klientow za idiotow, a Polakow za zlodziei.

> cały komplet w pudle razem z gwarancją. I co zrobił serwis MM ?
> Oddał monitor do serwisu Samsunga do NAPRAWY GWARANCYJNEJ.

            Ma przywrocic towar do stanu zgodnego z umowa. A jak to zrobi to juz
jego problem. Chyba lepiej ze oddal do firmowego serwisu, niz mialby to
robic Pan Ziutek i Lutownica s.c.

> Zapytałem co by było gdybym oddał im monitor bez gwarancji bo przecież
> MM nie jest gwarantem ? Odpowiedzieli że ne przyjęli by go do naprawy.

            Caly MM i pracujacy tam "na dzis" [bo kto chcialby dluzej]
pracownicy. Na przyszlosc chyba masz juz dosc kupowania tam czegokolwiek.

> Gdy zdumienie opadło i przyszła chęć wyjaśniania kto ma rację
> zobaczyłem że za mną stoi kolejka zniecierpliwionych klientów. Machnąłem
> ręką na kłótnie. Oni wiedzą swoje.

            Skad ja to znam. Jakis czas temu w zwiazku z wejsciem w zycie uosdg
przedsiebiorcy mieli obowiazek zlozyc zaktualizowana klasyfikacje
dzialalnosci. Ot zwykly formularz statystyczny. OK, osoba uprawniona
zaktualizowala te dane, podpisala formularz, ja przy okazji mialem tylko
zlozyc go w ewidencji UM, czyli nie dzialanie w charakterze pelnomocnika,
a jedynie techniczna czynnosc przekazania oswiadcznia. No i urzednik
odmowia przyjecia, po dobrych 5 min sporu "nie bo nie" uzasadnia to gleboka
mysla posilkujac sie definicje przedsiebiorcy z uosdg, ze "przedsiebiorca
jest osoba fizyczna(...) wiec wszystko musi robic fizycznie". Zatkalo mnie.
Kto zatrudnia takie osoby? Co nie zmienia faktu, iz za mna ludzie okazywali
coraz wieksze zniecierpliwienie wiec machnalem na to reka [rownie dobrze
mozna bylo rozmawiac z oslem], a po wyjsciu z UM formularz wyslalem poczta.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl