Re: czy to fajne plyty ?

Autor: Dawid Per <dape_at_vp.pl>
Data: Thu 20 Apr 2006 - 12:25:55 MET DST

Mikolaj Tutak napisał(a):

> A temperatura taka jakas wysoka, a gry troszke wolniej działają, a jakie
> są zalety?

Skompiluj sobie 400Megowy projekt C# pod visual studio - zobaczysz
zalete. Tak samo kompresja video. Hmm temperatura ? Na boxowym coolerze
mialem jakies 34C(idle) - 58C (stres) odkad mam Zalman FS-C77 Fatal1ty
to mam 27C/48C przy podkreceniu 15% (3.4-3.9). Wiec chyba tak zle nie
jest ??

Pozatym te gry az tak wolno nie dzialaja:
http://service.futuremark.com/compare?3dm06=255083
http://service.futuremark.com/compare?2k3=4747724
Da sie zyc :)

> Ale to chyba nie ja, ja kupilem już płyte na 6150. Zreszta jaka jest
> przewaga takiej karty (X300) nad tą z chipsetu nForce 6150? Bo
> wydajnościowo to obie sa cienkie. Natomiast 6150 ma wsparcie dla HDTV,
> PureVideo i innych takich jak wyjscie komponentowe dla obrazu
> progresywnego, dla media PC to przydatne funkcje, a X300 ich nie posiada.

Ale i tak powinno sie kupic osobna karte chociaz najslabsza - nie bedzie
  ciagnela nic z RAMu - pasywny GF 6200 - 180 zl.

> Ale Sempron/Athlon64 bedzie działał temperaturowo podobnie tylko, że w
> stresie. W idlu nie przekroczy 30-35 stopni ze spowolnionym wenylatorem.
> Koszt zakupu CPU też jest podobny, płyty generalnie tańsze są pod
> Athlna64/Semprona, więc raczej nie da się tego przekuć na przewage intela!?

ZDECYDOWANIE ponizej 40 stopnie - wiec raczej kolo 35 - ja tak mialem
nie majac nawet wiatraka wyciagajacego powietrze z obudowy.
No wentyl przy q-fan i niskim obciazeniu bedzie chodzil jakies 1200
obrotow - nieslyszalnie. a mozna wymienic jeszcze chlodzenie.
Przy wylaczonym Q-fanie nie powinien przekraczac 30 stopni w idle. (ale
wtedy go juz ladnie slychac)

> Oczywiście flame rulez :-) Ale naprawde w chwili obecnej Intel nie ma
> zadnego argumentu przemawiającego za architekurą P4/Celeronów.

Hmm np. to ze kupujac teraz plyte glowna dosc dobra i najtanszego
celerona (jak mamy ograniczone srodki) za jakis czas spokojnie wsadzimy
w to 2-rdzeniowca z najwyzszej polki. Przy AMD tego nie mozna powiedziec
bo miesza podstawkami jak szalone.

--
Pentium 4 650@3.91, 2 GB RAM DDR DC, Galaxy 7900 gt
SB X-FI Extreme Music, Barracuda 120 GB IDE, Chieftec 450 W