Re: Opini o Thinkpad'ach

Autor: w.p. <ptaku2_wywal_to__at_tlen.pl>
Data: Thu 20 Apr 2006 - 08:30:47 MET DST

kaszub wrote:

> Ja bym dodał jeszcze kilka wad, kiepski wyswietlacz, głośny dysk twardy,
> tv-out,

tv-out to wada czy tv-out jest głośne? ;)
LCD faktycznie w moim T41 nie powala. Poza tym tylko 2xUSB w dodatku
bardzo blisko siebie i lepiej mieć wąskie urządzenia (np. pendrive) i
wtyczki. Starsze modele co gorsze mają USB 1.0 :(
Głośny dysk? Nie u mnie. Plastik dość odporny. Całość wygląda
solidnie. Więcej powiem po paru miesiącach. Mam używanego 1.5 rocznego
lapka - trzyma się nieźle. Acha - seria T ma 3 lata gwarancji!

Mi po prostu ta seria bardzo się podoba optycznie, w przypadku
wstrząsów dysk parkuje (w softwarze widać np jak przechylasz laptopa -
jest tam jakiś czujnik przechylenia)... ale ogólnie to nie wiem...
Taki nowy Asus w cenie używanego IBMa z serii T oferuje więcej bajerów.
Ale ja nie żałuję póki co - laptopa traktuję jako dość ograniczoną
alternatywę stacjonarnego PC-ta. W moim wypadku nie pójdą nowe gry
(brak pixel shadera), do tego dochodzi oczywista słabsza ergonomia niż
w stacjonarnym PC. U mnie laptop to raczej zabawka - do nauki i
rozrywki. No i mogę zabrać go ze sobą bez problemu. Ale po 10 h pracy
na stacjonarnym kompie po powrocie do domu mam dość siedzenia za
biurkiem przed komputerem. Poczytać dokumenty wolę np na łóżku :)
Ogólnie stacjonarne PC-ty będą niszowym rynkiem - gracze przejdą na
konsole, a zwykli mniej wymagający userzy - na laptopy. Zostaną jacyś
zapaleńcy z kartami SLI, chłodzeniem wodnym itp.

Jestem zwolennikiem laptopów - ale nie widziałem jeszcze LCD
(zwłaszcza w laptopie) który by mi odpowiadał jakościowo. Zmieni się
technologia na lepszą i jestem dobrej myśli.

w.p.

P.S. Do pracy rodacy!