Re: Opini o Thinkpad'ach

Autor: Shreek <pulikowSP_at_Mpoczta.onet.pl>
Data: Wed 19 Apr 2006 - 17:28:56 MET DST

kesser napisał(a):
> Witam
> Przymierzam się do zakupu IBM Thinkpada t23 na rynku wtórnym. Wyczytałem
> jednak, że są zabezpieczone hasłem supervisora, które uaktywnia się w
> określonych sytuacjach. Bez tego hasła laptopa można wyrzucić do zsypu.
> Interesuje mnie w jakich okolicznościach może dojść do takiej blokady?

Hasło superwizora jest albo go nie ma i można to sprawdzić po wejściu do
  BIOS.
Nie ma tak, że jest to jakieś tajemnicze hasło, które ni z tego ni z
owego "wyskoczy".
Więc dopytaj się, a najlepiej upewnij osobiście.
Na pierwszy rzut pójdzie hasło "power-on" - komp poprosi o nie przy
starcie oraz hasło dysku (też prosi przy starcie).
Jak tych haseł nie ma to wchodzisz do BIOS (F1) i jeśli będziesz mógł do
niego wejść i przestawiać różne opcje (a w szczególności zakładać swoje
hasła) to znaczy że haseł nie ma.

A swoją drogą notebooki T23 są naprawdę dobre, solidne ...
Jedyna wada to duża podatność na zarysowania - obudowa jest powleczona
czymś w rodzaju gumy i ta powierzchnia bardzo łatwo się wyciera lub rysuje.
Co prawda miedzy bajki można włożyć chwyty reklamowe z allegro o
tytanowej obudowie (nie wiem skąd je wzięli, może chodzi o kolor).

Fakt, faktem, słyszałem o przypadkach "samozałożenia" się przypadkowego
hasła (ale nie chodziło tu o IBM).

--
M.
GG 1119311