Re: Miernik i napięcia

Autor: Radek D <radek997_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 19 Apr 2006 - 11:48:21 MET DST

> Pewnie interesuje Cię ta moc za którą zapłacisz. Więc najwygodniej użyć
> do tego domowego licznika energii i wynik podzilić przez czas.
> Oczywiście na czas pomiaru wyłączyć inne odbiorniki z gniazdek.
> Z gniazdek, bo nawet wyłączony telewizor potrafi pobierać
> kilka-kilkanaście W.
> Taki pomiar da moc czynną.
No tak już robiłem ;-)
Tylko że pod jednym licznikiem mam podpiętych kilkanaście pomieszczeń i
pewnie
nie będę pamiętał o tym by każde z nich wyłączyć (zawsze mogę pominąć np.
pompkę
w stawiku 100m od domu). W dodatku w niektórych włącznikach mam kontrolki co
także pobiera te kilka wat prądu.
A pytałem tak z ciekawości.