Re: Miernik i napięcia

Autor: Bernard <bernard_at_earth.net>
Data: Tue 18 Apr 2006 - 21:16:04 MET DST

Radek D wrote:
> Witam!
> Jak wiemy ;-) nie ma co liczyć na wskazania napięć
> w BIOSie tak więc kupiłem sobie miernik uniwersalny.
> Wiem jak zmierzyć napięcia 5 i 12 V (w molexie) ale
> co z resztą napięć VCore, napięcie dla kości ram itp ?

A wiesz, po co je mierzysz?

> PS. Elektronikę miałem dość dawno temu - więc może ktoś mi podpowie
> jak zmierzyć moc jaką pobiera komputer ?

P = U * I

Mając jeden miernik - najpierw mierzysz napięcie sieci, a następnie
podłączasz go jako amperomierz szeregowo z komputerem. Podłączając
popełniasz błąd (jeden z kilku możliwych) i albo popieści Cię prąd, albo
spalisz miernik. Na pocieszenie dodam, że raczej nie da się w ten sposób
uszkodzić komputera.