Chemia na kompie

Autor: komandor64 <komandor64_at_o2.pl>
Data: Tue 18 Apr 2006 - 09:41:28 MET DST

Szukam tak sobie po Necie oprogramowania służącego jako laboratorium
chemiczne. Wiecie takie coś gdzie mozna za pomocą dostepnych elementów tworzyć
i przeprowadzać doświadczenia (różniste kolby, zlewki, probówki, erlenmajerki,
PeHametry, analizatory składu etc.). Jak na razie natrafiłem tylko na,
niestety :-(, płatna wersje ChemLabu. Jest tam parę fajnych rzeczy (m.in.
przeprowadzanie krystalizacji, zabawa z kalorymetrem, chemia nuklearna itp.)
jednak cierpie na niedostatek substancji (tylko chemia nieorganiczna (no może
oprócz kompleksu EDTA), a i tak w ubogiej wersji). Niby można poszerzyć ilośc
dostępnych substancji za pomoca jakiegos określania wzorów, masy atomowej,
gęstości i paru innych jeszcze rzeczy, ale tego sposobu jak na razie jescze
nie rozgryzłem. Można tez rozszerzyć ilośc możliwych doswiadczeń do
przeprowadzenia za pomoca plików UDL ale też, jak na razie, nie trafiłem na
nie w Internecie (na stronie ChemLab`u są takie pliki do ściągnięcia, tylko że
dopiero po rejestracji a ta jest płatna). Trochu się rozpisałem ale mam
nadzieję, że ktos z uzytkowników forum będzie mi w stanie pomóc...

     archiwum i przeszukiwanie newsów
        http://www.polnews.pl