Mysz - dziwne zachowanie rolki

Autor: Kris <krzyss_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 18 Apr 2006 - 09:23:24 MET DST

Witam,

Od kilku dni w mojej myszy występują dziwne efekty użycia rolki (mysz
A4-Tech, bezprzewodowa optyczna, z zestawu klawiatura + mysz, nie pamiętam
symbolu, zestaw z klawiaturą z blokiem numerycznym położonym po lewej
stronie, podłączana przez PS/2). Po pokręceniu kółkiem w celu przewinięcia
strony w górę lub w dół w przeglądarce (sprawdzałem w IE, Opera, Firefox)
występuje taki efekt jakby po pokręceniu kółkiem wciśnięty został przycisk
"Przejdź do następnej strony" - przeglądarka wraca na stronę z której się
wycofałem używając klawisza "Przejdź do poprzedniej strony". Mysz nie ma
przycisków odpowiedzialnych za takie funkcje (zwykła dwuprzyciskowa, trzeci
przycisk w rolce). Nie instalowałem żadnych dodatkowych sterowników ani
oprogramowania do klawiatury / myszy, mam standardowe sterowniki Windows.
Mysz zachowuje się w ten sam sposób w dwóch różnych systemach (mam
równolegle dwa XP na komputerze, jeden "stabilny" drugi do eksperymentów) i
w różnych przeglądarkach, więc problem jest jak przypuszczam z myszą, a nie
z oprogramowaniem. Czy jedynym wyjściem jest wymiana myszy czy można ją
jakoś "naprawić"?

Pozdrawiam,

Kris