Re: 2CPU - Kilka pytań do znawców tematyki DUAL CPU [K8WE + Opteron270]

Autor: Orson <oracz_at_mpwik.ssk.pl>
Data: Tue 18 Apr 2006 - 09:09:59 MET DST

> I teraz nasuwają się pytania:
>
> 1. Jakie coolery dać tym Opteronom (nie będzie żadnego
> podkręcania...narazie ;) ) ?.

Do Opteronów z tego co wiem mozna zastosowac normalne chlodzenie od
Athlonow 64 - widac tez to ze mocowanie na plycie wybranej Tyana jest
takie samo jak w plytach pod zwykle Athlony 64. Tutaj mysle ze
znajdziesz w poprzednich watkach jakie chlodzenie polecaja uzytkownicy.

> 2. Jaki system (platformy MS Windows) najlepiej wykorzysta
> ten sprzęt ?? Jaki system jest zoptymalizowany / najlepiej
> wykorzysta moc dwóch procesorów Opteron 64-Bit DualCore ?
>
> MS Windows 2003 Server ?
> MS Windows XP Pro 64-Bit ?
> MS Windows Vista Server ?

Co do Visty Server to sie nie wypowiem bo nie widzialem tego na oczy...
XP-ki Pro maja obsluge do 2 procesorow i wiem ze dzialaja, nie wiem jak
system zachowuje sie z 4-ma procesorami bo takiej platformy nie mialem
okazji testowac.
Jesli chodzi o system 2003 Server to wydaje mi sie ze wyglada to tak ze
kazdy ma obsluge na 100% dwoch procesorow. Natomiast w wersji Enterprise
i wyzszej istnieje mozliwosc wykupienia licencji na dodatkowe procesory
- ale niestety nie mam pewnosci.

http://search.microsoft.com/results.aspx?mkt=pl-PL&setlang=pl-PL&q=obs%c5%82uga+czterech+procesor%c3%b3w

> 3. Czy zasilacz Chieftec GPS-400AA-101A podoła temu
> zestawowi ??
> Do tego będą 2 dyski HDD SATA II (w przyszłości cztery),
> dwa napedy DVD + DVD/RW.....

Hmm wlasnie mialem zapytac czym chcesz to zasilic...
Moim zdaniem 400W zasilacz moze okazac sie za slaby - z tego co wiem
kazdy z Opteronow to w szczytowym poziomie okolo 110W wiec na dwa takie
procesory bedzie Ci potrzebne 220W i to sa dopiero same procesory - 4
dyski to od 20-25 W na jeden, napedy DVD to kolojene 15-20W na kazdy,
grafika to jakies 55-75W a dodakowo plyta glowna tez jakis prad pobiera.
Mysle ze jesli sie chce miec spokoj to trzeba patrzec minimalnie na
jakis markowy 500W lub lepszy by nie chodzilo to na styk z moca zasilacza.

> 4. Temat trochę związany z zasilaczami / zasilaniem:
> Jak zabezpieczyć ten sprzęt przed skokami napięcia w sieci,
> przepięciami, itd. ? Chodzi mi o zabezpieczenie przed
> uszkodzeniem, a nie podtrzymanie działania w razie braku
> prądu (więc UPS raczej (???) nie jest potrzebny)

Jesli kupujesz taki sprzet proponuje podpiac to pod UPS'a:
APC Smart-UPS 1500VA USB & Serial 230V
pelny opis:
http://www.apc.com/resource/include/techspec_index.cfm?base_sku=SUA1500I
uzywam ich w pracy i sa naprawde warte polecenia - posiadaja
stabilizacje napiecia i wszystkie zapezpieczenia przepieciowe -
dodatkowo po ustawieniu oprogramowania sprzet bezpiecznie sie wylaczy
jesli nie bedzie przez dluzsza chwile pradu.

> POZDRAWIAM,
> RYCHU

Pozdrawiam