Problem z IRDA oraz BT w laptopie IBM Z60M

Autor: mich <mirchales_nospam_at_polbox.com>
Data: Mon 17 Apr 2006 - 09:46:59 MET DST

Witam i proszę o pomoc (nawet jeśli lamersko pytam)

Dostałem laptopa IBM Z60M. Bardzo dobry sprzęt.
Zainstalowany WinXP Home (niestety nie Pro).
Chciałbym korzystać na nim również z możliwości
telefonu Nokia 6230i.
Zainstalowałem Nokia Data Suite z płyty dołączonej do telefonu.
Telefon został "zobaczony" przez komputer wszystko się jakby
poinstalowało ale...
kiedy chcę podłączyć telefon przez IRDE żeby np. skopiować
fotki to nawiązuje się połączenie, ikonka w komputerze (w trayu)
pokazuje że trwa łączność ale w pewnym momencie program NDS
wyskakuje z komunikatem "Błąd transmisji" i zostaje zamknięty program.
A ikonka dalej porawnie widzi telefon i transmisje utrzymuje(?) dopiero
zabranie telefonu z zasięgu powoduje "burczenie systemu" i komunikat
o zerwaniu połączenia.
próba ponownego uruchamiania programu Nokia Data daje powtarzalny
błąd. Próba z innym egzemplarzem takiego telefonu daje takie same
efekty.
Czy cos nie tak robię z tą Irdą?

Postanowiłem spróbowac połączenie przez BlueTooth.
Uruchamiam Bt w IBM'ku, uruchamiam w Nokia i .. ani komputer
nie widzi telefonu ani telefon komputera. To samo z drugim egzemplarzem
telefonu. Oba telefony pomiędzy sobą przesyłają dane przez BT,
Telefon działa też przez BT w samochodzie (zestaw słuch.)

Znowu jakis (pewnie głupi) błąd popełniam?

Michał