Re: Gdzie kupie w Polsce p³yty dwuprocesorowe MSI, ASUS (pod AMD Opteron DualCore - Socket 940) ?

Autor: Ryszard P. <Rychu777_at_no.spam.pl>
Data: Sun 16 Apr 2006 - 22:44:11 MET DST

> Iwill jest bardzo znana i ceniona firma na rynku Pro, podobnie jak Arima,
> ale obie sa trudne do zdobycia i nie tanie. Ceny nie sa zaporowe tak jak
> napisales, po prostu dobry sprzet (nie dla graczy) tyle kosztuje.

Nie zna³em Iwilla i Arima, poniewa¿ do tej pory nie interesowa³em siê
sprzetem
DUAL CPU. Zawsze do firmy (i do domu) kupowa³em mobo: ASUS, MSI,
albo ABIT. ¯adnych TYAN, itp. To pierwszy dual cpu, który kupuje.

> Tyana kupisz w kazdym wiekszym i ceniacym sie sklepie komputerowym. Jest
> kilku dystrybutorow w Polsce od ktorych biora sklepy, ale jest to sprzet
> na zamowienie. Ja kupowalem w www.ps.com.pl, robia serwery, m.in. na
> Opteronach (rozmawiaj z p. Slawkiem, oczywiscie tego sprzetu nie ma w
> standardowej ofercie).

Na stronie PS niema ¿adnej p³yty pod socket 940 - ale do nich zadzwonie w
tygodniu...

> Generalna uwaga. Nie bierz cen z Internetu, sa to rzeczy sprzedawane 100x
> rzadziej niz standardowy sprzet komputerowy. Obdzwon kilka wiekszych
> sklepow i zapytaj o cene danej plyty. Zobaczysz jakie sa roznice.

Tak zrobie ! Dobry pomys³ !

> Jak napisalem wczesniej. Jezeli chcesz miec szybka plyte, powinienes
> wybrac taka ktora ma osobne sloty pamieci dla kazdego proca, a nie jak
> niektore plyty Asusa czy TigerK8W tylko dla jednego, a drugi dobiera sie
> do pamieci przez pierwszego.
>
> Ja wybralbym plyte Tyana Tiger K8WE.

Rozumiem, "Tiger". Bo w³asnie ja patrzy³em tylko na oznaczenie K8WE.
A s± dwa Tiger K8WE i Thunder K8WE

Na stronie komputronik s± dwa Thundery K8WE (albo b³ad w oznaczeniu ?)

Tyan Thunder K8WE S2895A2NRF - 2000 z³ z VAT
Tyan Thunder K8WE S2895UA2NRF - 2500 z³ z VAT (z kontrolerem SCSI)

Pozdrawiam,
RYCHU