Re: filmik i temperatura

Autor: TK <nospam-kochmans_at_polbox.com>
Data: Sun 16 Apr 2006 - 19:02:30 MET DST

Radosław Sokół wrote:

> Mogę się zapytać po co on Ci jest potrzebny?
>
> PS. Jest kilka takich filmików. Ostatnio np. widziałem taki,
> w którym Pentium 4 bardzo ładnie wybuchał po zdjęciu
> radiatora. Generalnie takie testy i takie filmy nie
> mają sensu -- radiatorów nie wolno zdejmować, a same
> spaść nie mogą.

Mogą, mogą. W niektórych płytach głównych radiatory trzymają się jedynie
na drobnych plastikowych zaczepach. Jeśli w np. czasie transportu
komputera taki zaczep pęknie, to potem radiator może odpaść w czasie
pracy komputera. Takie przypadki się już zdarzały.

Ponadto taki film może być przestrogą dla "fachowców", którzy odpalają
komputer bez chłodzenia na procesorze "tylko na chwilę, tak dla próby" i
potem jest płacz na grupie.