Re: Laptop - problem z wyswietlaczem

Autor: Piotr Wydymus <motaboy_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 16 Apr 2006 - 16:59:35 MET DST

hogahhmlistWYTNIJTO@poczta.onet.pl wrote:

> od 2-3 dni mam problem z wyswietlaczem w laptopie. polega on na tym, ze na
> ekranie nie jest wyswietlany obraz tylko caly jest bialy (szary). czasami
> zachodzi to 20-30 minut po wlaczeniu laptopa, czasami z momentem
> wlaczenia. zarowno przy zasilaniu z sieci jak i zasilaniu bateryjnym.
> laptop chodzi pod kontrola windows xp pro. myslac, ze moze byc to sprawka
> jakiego wira sprawdzilem system pod katem zawirusowania etc (w ruch poszly
> ad-aware i avast!) - usunalem wszystkie wykryte wiry, trojany etc. nie
> pomoglo. sprawdzalem w ustawieniach zasilania - nie ma zadnych ustawien,
> [...]

Na stronie http://www.thinkwiki.org są opisane najczęstsze wady przeróżnych
modeli IBM (Dział Known Problems). Twojego akurat nie ma, ale zauważyłem,
że większość tych wad dotyczy modeli z Radeonem 7500.

Proponuję sprawdzić na jakiejś dystrybucji linuxa live, czy to problem
sprzętowy, czy tylko software. Jeśli sprzętowy, no to niestety pozostaje
naprawa. Niedawno kupowałem T23 w jakiejś firmie w Gliwicach koło dworca
(handlują na Allegro). Twierdzili, że "mają" kogoś, kto naprawia ThinkPady
pogwarancyjnie. Przy czym tutaj masz tylko do wyboru wymianę Inwertera,
świetlówek, lub całej matrycy. Uszkodzenie karty raczej wykluczamy - na VGA
chodzi.

Pozdrawiam,

--
Piotr Wydymus, Bielsko-Biała