Re: Nagrywarka-prośba o opinie

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Fri 14 Apr 2006 - 14:32:49 MET DST

Slaw napisał(a):

> Problem był tylklo z nagraną przy prędkości 16x płytą TDK: na dwa
> nagranae nośniki oba wykazywały w pewnym momencie duże ilości błędów,

Ja jednak nie odważyłbym się palić z maksymalną prędkością... Przypomina
mi się sytuacja sprzed kilku lat, kiedy w sklepach pojawiły się tanie
nagrywarki CD-RW wspierające prędkość 52x, będące szczytową możliwością
(większości) napędów CD... No i ludzie palili przy maksymalnej
prędkości, na byle czym, nie zwracając nawet uwagi na skaczący bufor, a
w tamtych czasach mało kto był świadomy istnienia testów na błędy C1/C2
(w gruncie rzeczy dzisiaj się to nie zmienił...) no i potem ludzie się
dziwili, że po kilku miesiącach cała partia tak nagranych płyt nie chce
się czytać. :P
IMHO optimum to połowa prędkości deklarowanej przez producenta - ze zbyt
wolnym nagrywaniem też nie wolno przesadzać, bo jak wskazują wyniki
testów (w tym moich) nagrywanie ze zbyt małą prędkością może przynieść
więcej szkody niż pożytku...

Co do dziwnych wyników na wykresach, to zauważyłem, że zaczęty ostatnio
cake Verbatimów ma skłonność do generowania dużych ilości błędów pod
koniec... Co prawda mieszczą się w granicach błędu (daleko do
dopuszczalnej granicy) jednak ja byłem przyzwyczajony do tego, że
poprzedni cake dawał mi piękne wyniki... Ciekawe jak sobie z nimi będzie
radziła inna nagrywarka, o ile wymienię w najbliższym czasie...

# /George Orwell - Rok 1984/