Re: Notebook - działanie na okrągło

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Fri 14 Apr 2006 - 11:27:53 MET DST

bim_bom <julekmen@go2.pl> wrote:

> Mój notebook ACER sprzed 1,5 roku jest używany około 10h na dzień,
> oprócz tego w nocy około 10h jest włączony z wygaszonym wyświetlaczem.
> Czy taka praca 20-22h/dobę może być z jakiegoś powodu niezdrowa dla
> kompa? Podłączenie do sieci, oprócz tego jakiś czas temu kupiłem nowy
> dysk, który podobno mocno się grzeje.
> Czy a dłuższą metę mogą być problemy? Od kilku dni komp działa
> 20-22h/dobę i nie było żadnych problemów.

            1. Najszybciej odczuje to akumulator - o ile notebook jest zazwyczaj
podlaczony w jednym miejscu [co ciekawe takie notebooki stanowia spora
czesc rynku - sa po prsotu modne], to wyjmij go i zostaw sam zasilacz
sieciowy.
            2. Notebook moze taka prace [prawie] nonstop znosic wyraznie gorzej
niz komputer stacjonarny z prostej przyczyny: w ciasnym wnetrzu notebooka
jest wyraznie cieplej i nie ma tej szkodliwej dla elektroniki temperatury
za badzo jak odprowadzac: po takiej nocnej pracy zobacz chocby jak nagrzane
jest biurko _POD_ notebookiem. Mozesz zastanowic sie wtedy nad zostawianiem
go na noc na jakims "ruszcie" by choc troche poprawic odprowadzanie ciepla
;)

Zgaduje ze ta nocna praca notebooka to pewnie jakies ciagniecie duzych
rzeczy z sieci: sugeruje do tego rozwiazania zaiwestowac cale kilkadziesiat
zl np: w malego i cichego Compaqa SFF. Taki komputerek jak po 2-3 latach
ciaglej pracy wyzionie ducha to bez zalu mozna go zastapic innym. No i w
takim komputerku raz ustawionym nie kusi usera by ciagle cos zmieniac
zamulajac system i pogarszajac jego stabilnosc. A cale 9 cm zawsze mozna
gdzies wygospodarowac: jest nie tak bardzo wiekszy od notebooka.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl