Ile mocy potrzeba?

Autor: SHP <shapie_at_onslaughters.org.kasuj>
Data: Thu 13 Apr 2006 - 14:34:37 MET DST

Witam.

Zamierzam w najbliższym czasie zmienić swojego starego poczciwego kompa
(procek AMD Athlon 600MHz, 8MB karta graficzna, 192MB ramu), na coś
świeższego, aczkolwiek (bez pralki) nie ma to być super nowy wypasiony
sprzęt. Dumałem, dumałem i tak skonfigurowałem w myślach oto, co następuje:
- płyta główna MSI K8T NEO-F (socket 754)
- procesor AMD Sempron 2600
- pamięć RAM 512MB DDR 400
- karta graficzna Asus Geforce 6200 128MB

No i pojawia się kwestia zasilacza. Mój obecny ma 250W (tak ma napisane, nie
wiem, ile w rzeczywistości, jednak komputer działał i działa praktycznie bez
zarzutu). Nowego kompa nie nabędę od razu. Na razie idzie do mnie karta
graficzna, która jest również kompatybilna z AGP 4x, a takie gniazdo mam na
starej płycie. Myślicie, że obecny 250W zasilacz pociągnie nową kartę
graficzną? W każdym razie, jeśli nie, to mam do wydania jeszcze parę groszy
(koło 20 000 ;-)) na jakiś markowy zasilacz. Rozważałem Chiefteca 350W. Nie
wiem tylko, czy pociągnie nowy sprzęt, bo obecny to chyba bez problemu. Czy
może decydować się na 400W? Powiem tak: całego kompa skonfiguruję dopiero w
przyszłym miesiącu, jednak już teraz chciałbym zobaczyć efekty działania
nowej karty graficznej.

Pozdro
Tomek