Re: DVD DoubleLayer

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Thu 13 Apr 2006 - 13:52:25 MET DST

Vituniu napisał(a):

> No nie wiem, czy bedzie az tak rozowo... popatrz na stosunek
> cen do pojemnosci w wypadku CD-R i DVD-R. :/

To samo można powiedzieć o stosunku ceny do pojemności dyskietek i płyt
CD/DVD lub pendrive'ów. :) W przypadku płyt CD osiągnięto już dolną
granicę - taniej krążków poliwęglanu się nie wyprodukuje itp.
Natomiast płyty DL są sprzedawane po zdecydowanie zawyżonej cenie, która
spada bardzo powoli - to sztuczne kontrolowanie rynku w celu walki z
piractwem...
Gdy wejdą płyty BD lub HD DVD w wersjach nagrywalnych taki proceder nie
będzie miał sensu - wątpię, żeby w ich przypadku też mogli tak długo
windować ceny, a przecież wtedy będzie można na takim nośniku nagrać nie
jeden, a kilka filmów z DVD9. :D Kto wiem, może wtedy nawet płyty DL
staną się tanimi i masowo używanymi nośnikami DVDR...

> Nie mam pojecia. Ale ogolna prawidlowosc, ze im gestsze upakowanie
> danych tym nosnik czulszy na "psucie sie" chyba ma tu zastosowanie.

Ale AFAIK w przypadku DVD9 pity i landy nie są mniejsze, ale mamy do
czynienia z dwiema warstwami. ;P
Poza tym sama gęstość zapisu to nie wszystko, do tego dochodzi jeszcze
technologia, sposób zapisu itp. Przecież na dyskach twardych dane są
jeszcze gęściej upakowane niż na płytach DVD... :P
No i to o czym pisałem - w przypadku płyt CD barwnik jest chroniony
przed czynnikami zewnętrznymi jedynie cienką warstwą folii i lakieru z
jednej strony... W przypadku DVD jest zamknięty pomiędzy dwiema płytkami
z poliwęglanu.
Jakość wykonania też się liczy - płyta płycie nierówna. :)

# /George Orwell - Rok 1984/