Re: Dysk SATA niewidoczny - sprobowalem chyba wszystko - pomozcie.

Autor: Sławicki <slawicki_s_at_wp.pl>
Data: Thu 13 Apr 2006 - 01:13:15 MET DST

> Kupilem 250Gb SATA, na fakturze jest: WD Caviar SE16 250 GB (ATA/300,
> 16MB, 7200) WD2500KS.
> Mam plyte MSI K8TNeo-FIS2R (MS-6702) i stary dysk 80Gb.
> Chcialbym podlaczyc ten nowy dysk jako drugi i wrzucic na niego WinXP.
>
> Tyle ze BIOS go nie widzi.
>
> W BIOSie mam ustawione "costamSATA" enabled. Wiecej nic ze slowem SATA
> nie wypatrzylem.
>
> Najpierw probowalem zainstalowac po prostu sterowniki w plytki
> dolaczonej do plyty.
> Nic nie dalo.

> [...]

Przestaw dysk na tryb SATA1 (zworkologia na dysku) TABem się wchodzi do
biosów kontrolerów dokładanych na złącze PCI. Jeśli masz zontegrowany
kontroler z MB to wszystko masz w BIOSie MB.

Płytka do kontrolera SATA (a więc pewnie jest to jeden jedyny CD do MB) jest
bootowalna. Odpal z niej kompa i zrób se dyskietki... potem przy
instalowaniu systemu zapodaj mu pierwszą z nich z plikami .SYS i jakimś
innym, nie pamiętam.

Pałowania się jest trochę, ale bez sterów przy instalacji XP ciężko to
zmusić potem do pracy pod systemem już. A dyskietki są potrzebne tylko po
to, żebyć mógł na dysku SATA zainstalować system. Zalookaj czy przypadkiem w
BIOSie nie masz opcji zmapowania kanału SATA do EIDE (ATA).

Lepiej opisać nie potrafię.

/Sławicki