Re: Jaka (stara) karta graficzna - ATi czy Matrox?

Autor: Marsjanin <03.2006.usenet_at_marsjanin.tk>
Data: Tue 11 Apr 2006 - 18:43:54 MET DST

  Rok 2006 - kwiecień. Dokładnie to wtorek, 11-go. Nieco po 8-ej.
  Nagle zza rogu Michal Bien wrzuca na pl.comp.pecet:

> Tylo ja nie wiem po co mowic o szybkosci 3D takich kart w
> dzisiejszych czasach. Jesli ktos wogole mysli o graniu w komputerze
> biurowym [..]

Powiem tak: nawet rozbudowany Flash na fullscreenie mi zwalnia. Czasem
wręcz znacznie zwalnia. Chciałbym tego typu "zonków" uniknąć. Jak i
gierki przyspieszą, to będzie miodzio. Nie wiem, jak się sprawa ma z
WMV czy innymi plikami video... Na razie chodzą prawie wszystkie, tj.
"film z sieci na płytce CD" chodzi (pod MPlayerem) bez problemów.

BTW OT: mam WinME (na razie), planuję 2000, tymczasem po backupie na
próbę zainstalowałem (zupgrade'owałem) do XP i zauważyłem ZNACZNE
polepszenie płynności video przy WMV. Także wiem (chyba), od czego
zacząć.

> to kupuje po prostu chocby R9200 z drugiej reki tez za male
> pieniadze: wydajnosc o rzad wielkosci lepsza, jakosc tewz dobra - w
> koncu to 2x400MHz RAMDAC [o ile producent nie daje DSUB na kablu
> itp], no i zgodnosc z gierkami Catalystow jest znacznie lepsza.

Tak, tak, zawsze jest taka karta, która kosztuje niewiele więcej, a
jest trochę lepsza. Tak jest ze wszystkim, ale póki co gdiześ trzeba
sobie wyznaczyć granicę. :-]

> Tak, podstawowy RAMDAC na wyjsciu 1 jest 360 MHz, pomocniczy 230
> MHz + przy pomylkowym podlaczeniu i nie uaktrywnieniu wyjscia mozna
> czasami na 2 miec "ciemnosc widze".

Moniek w miarę nowoczesny, tj. bańka 15" IBM, w pełni pnp/cyfrówa.
Także myślę, że karta i wszelkie jej stery sobie bez problemu poradzą.

--
  Pozdrawiam,  Marsjanin.  MSN :  marsjanin.tk@hotmail.com
  Na nadmorskich plażach panuje syf! Najgorsze jest deptanie po niedopałkach.