Jaka p³yta pod Athlon 3000+ Venice (cichy komputer)?

Autor: Rex <precz_at_ze.spamem>
Data: Sun 09 Apr 2006 - 16:08:50 MET DST

Witam!
Chcê z³o¿yæ cichy komputer na procesorze AMD Athlon 64 3000+ Venice
(1800 MHz) i zastanawiam siê jak± do niego kupiæ p³ytê.

P³yta ma posiadaæ:
- socket 939;
- miejsce wokó³ socket'a umo¿liwiaj±ce zamontowanie du¿ego radiatora i
wentylatora wolnoobrotowego;
- pasywne ch³odzenie chipsetu;
- FireWire
- min. 4xUSB
- port LPT (mam drukarkê na LPT, której nie chcê wymieniaæ);
- zintegrowana karta sieciowa;
- zintegrowana karta d¼wiêkowa;

P³yta ma potrafiæ:
- obs³ugiwanie trybu Cool'n'Quiet;
- mo¿liwo¶æ sterowania prêdko¶æi± obrotow± wiatraków na procesorze i
zasilaczu w zale¿no¶ci od temperatury;
- wy³±czanie wentylatorów gdy komputer nie jest obci±¿ony;
- idealna cisza w stanie wstrzymania - wy³±czenie wszystkiego co siê
krêci (wentylatory, dyski);

Wa¿na jest dla mnie przede wszystkim CICHA PRACA, STABILNO¦Æ i
przyzwoita wydajno¶æ.
Mo¿liwo¶æ podkrêcania p³yty ma dla mnie drugorzêdne znaczenie. Nie bêdê
gra³ i obrabia³ grafiki. Komputer bêdê wykorzystywa³ do e-handlu
(Allegro), Worda, Excela, ogl±dania zdjêæ, filmów, TV - jednym s³owem do
typowych zastosowañ domowych.

Zastanawiam siê nad modu³em graficznym zintegrowanym z p³yt± ale wówczas
pewnie chipset musia³by byæ ch³odzony, a tego chcê unikn±æ. Wiêc chyba
  zostanê przy karcie grafiki.

Wyprzedaj±c pytanie "A ile chcesz wydaæ na t± p³ytê?" odpowiadam, ¿e
oczywi¶cie jak najmniej. Ale wydam tyle ile bêdzie trzeba, ¿eby kupiæ
sprzêt, który spe³ni moje wymagania o których napisa³em wy¿ej.

No wiêc jak± p³ytê polecicie?
Za wszystkie odpowiedzi z góry dziêkujê

Pozd
Rex